قالیباف: دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند پول در صندوق پیشرفت و عدالت رسوب کند

قالیباف: دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند پول در صندوق پیشرفت و عدالت رسوب کند
خلاصه اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در اقدامی مناسب صندوق پیشرفت و عدالت را برای ایجاد اشتغال راه‌اندازی کردند، گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومان پول در این صندوق رسوب کرده است.

– محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، 17 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی در مورد عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره 18) در قوانین بودجه 1400 الی 1402 و تبصره 2 قانون بودجه 1403 کل کشور جهت تشریح وضعیت موجود، گفت: موضوع مهم اشتغال است، وقت مجلس را اختصاص داده‌ایم و از وزیر امور اقتصاد دارایی و رئیس سازمان برنامه بودجه برای حضور در این جلسه دعوت کردیم تا به این موضوع مهم رسیدگی کنیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در یک دوره 4 ساله در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم حساب پیشرفت و عدالت به منظور ایجاد اشتغال ایجاد شد، حال الان رئیس سازمان برنامه و بودجه در گزارش خود اعلام کرد که 31 هزار میلیارد تومان در این صندوق پول رسوب کرده است، اما باید گفت که این مبلغ مربوط به سال‌های 1400 الی 1402 است.

وی افزود: صندوق پیشرفت و عدالت ایجاد شده تا موجودی آن اهرم شود و هر ساله اختصاص پیدا کند تا بانک‌ها و دستگاه اجرایی کار خود را انجام دهند. موضوع به این مهمی در حال بررسی است، اما دوستان اجازه نمی‌دهند آقای پورمحمدی و همتی به مطالب ارائه شده گوش کنند. 90 دقیقه وقت مجلس را می‌گیریم، اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، چرا اقدامات نظارتی را انجام می‌دهیم نمایندگان می‌توانند نامه‌های خود را روز‌های دوشنبه به دفتر وزرا ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تولید و اشتغال اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: آقای پورمحمدی اعلام می‌کند که پول در صندوق پیشرفت و عدالت رسوب کرده است اگر این اتفاق رخ داده مگر ما مسئول هستیم طبیعتاً باید دستگاه اجرایی مربوطه اجازه ندهند پول در صندوق رسوب کند و باید آن را اهرم کند.

وی با اشاره به اینکه برای سال جاری یک اعتبار 2 هزار و 500 میلیاردی و یک اعتبار حدود 53 میلیون دلار صندوق را داریم که حدود پنج هزار میلیارد تومان باید به حساب صندوق پیشرفت و عدالت واریز می‌شده، اما آقای پورمحمدی به راحتی اعلام می‌کند یا پول نیست و یا نمی‌دهیم، اما 31 هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد، ما قانون تصویب کرده ایم تا در این صندوق همیشه پول وجود داشته باشد و رفت و برگشت کند تا کار ایجاد اشتغال روان‌تر انجام شود، اما متاسفانه اجازه نمی‌دهید به مطالب گوش کنم و مرتب دوستان با من صحبت می‌کنند.

قالیباف عنوان کرد: با توجه به کمبود منابعی که داریم اگر پولی وجود دارد حداقل دولت و مجلس با همکاری یکدیگر در زمان مناسب تخصیص دهند و پیگیری کنیم تا بانک تسهیلات اخذ شده را وصول کند و مجددا به افراد دیگر برای ایجاد اشتغال اختصاص دهند.

وی افزود: کار خوبی در تبصره 18 قوانین بودجه و تبصره 2 برنامه صورت گرفته، موضوع اشتغال و تولید مسئله مهم ما است. اما متاسفانه به این موضوع مهم توجه نمی‌شود. اجازه دهید با توجه به حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه احساس از دست دادن وقت را نداشته باشیم. نمایندگان می‌توانند با حضور در دفتر وزرا و دفتر دولت مسئولین را ببینند و معاونین پارلمانی نیز کار خود را انجام دهند تا زمان را از دست ندهیم.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *