قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم

قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که خواستار گسترش جنگ نیستیم اما به هر تجاوزی با قدرت و به شکل مناسب پاسخ می‌دهیم.

به گزارش شنبه شب ایرنا ، قالیباف در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: ما این موضوع را پیشتر به صراحت نشان دادیم و امیدواریم که دشمنان عبرت گرفته باشند.

وی اضافه کرد: ما منظور از پاسخ «درچارچوب و ضوابط» را متوجه نمی‌شویم و هیچ تجاوزی به کشورمان را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

قالیباف تصریح کرد: پاسخ ما در عملیات «وعده صادق2» فقط نظامی بود و پایگاه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادیم.

وی اظهارکرد: ما از هیچ چیزی ترس نداریم و من در سفر به لبنان شخصا هدایت هواپیما را برعهده داشتم و مایه خرسندی و خوشحالی ما است که در میان مردم لبنان باشیم و از مکان‌های آسیب دیده بازدید کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما خواستیم بگوئیم که به رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای اقتدا می‌کنیم که به رغم همه تهدیدهای دشمن، نماز جمعه را اقامه کردند.

قالیباف اضافه کرد: ما هراسی نداریم و این سفر را براساس قوانین بین المللی انجام دادیم و هیچ ترسی از آمدن به لبنان نداریم.

وی اظهارکرد: شایعاتی که درباره سردار اسماعیل قاآنی در جریان است، درچارچوب انتشار اخبار کذبی است که به صورت مغرضانه منتشر می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: سردار قاآنی در سلامت کامل است و در حال انجام وظایف و ماموریت‌های ویژه خود است.

وی گفت: بارها اعلام کردیم که آسمان و زمین کشورهای همسایه نباید مبدا یا مسیر تجاوز و تهدید ایران قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر چنین اتفاقی بیفتد، طبیعی و روشن است که هرجایی که از آنجا به ایران تجاوز شود را هدف قرار دهیم.

قالیباف اضافه کرد: اطمینان داریم که همسایگان ما در غرب آسیا این موضوع را رعایت می‌کنند همانطور که پیشتر رعایت کردند و ما با همه کشورهای منطقه روابط خوب و مسالمت آمیزی داریم.

وی اظهارکرد: ما در ایران بر سر این موضوعات اتفاق نظر داریم و این اتفاق نظر در رفتار و واکنش‌های ما متبلور است.

قالیباف گفت: ما درباره پشتیبانی از ملت‌های لبنان و فلسطین و یاری آنها اتفاق نظر داریم.

وی بیان کرد: ملت ما و همه امت اسلامی از ملت‌های لبنان و فلسطین حمایت مادی و معنوی می‌کنند.

قالیباف افزود: بی تردید مقاومت مانند گذشته از این حمایت و توجه برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: طبیعی است که ما در بازسازی زیرساخت‌ها و مناطق آسیب دیده مشارکت کنیم و ما و همه کشورهای اسلامی از این موضوع حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، محمدباقر قالیباف عصر شنبه 21 مهر 1403 پس از سفر به بیروت و دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور، از مناطق ضاحیه جنوبی و البسطه (بیروت غربی) که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بودند، بازدید کرد.

وی همچنین عصر امروز (شنبه)، بیروت را به مقصد سوئیس ترک کرد تا در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که روز یکشنبه 22 مهر 1403 در شهر ژنو آغاز می‌شود، شرکت کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *