قابل اعتماد ترین بنزهای کلاسیک کشور

قابل اعتماد ترین بنزهای کلاسیک کشور
خلاصه اخبار

قابل اعتماد بودن در خودروها مبحث بسیار مهمی است که هر ساله رده‌ بندی‌ های مختلفی در کلاس‌ سدان‌ ها، کراس‌ اوورها و پیک‌ آپ ها توسط رسانه‌های معتبر خودرویی انجام می‌‍شود که عمدتا محصولات ژاپنی و آمریکایی از صدرنشینان این رده بندی ها هستند.

قابل اعتماد بودن در خودروها مبحث بسیار مهمی است که هر ساله رده‌ بندی‌ های مختلفی در کلاس‌ سدان‌ ها، کراس‌ اوورها و پیک‌ آپ ها توسط رسانه‌های معتبر خودرویی انجام می‌‍شود که عمدتا محصولات ژاپنی و آمریکایی از صدرنشینان این رده بندی ها هستند.

در سال‌های اخیر اما با افزایش بی سابقه قیمت خودرو در کشور و همچنین روند برق‌ آسای افت کیفیت تولیدات داخلی، شاهد اقبال روز افزون جامعه به سمت اتومبیل‌های کلاسیک هستیم تا آنجا که حتی برخی جوانان در هنگام خرید نخستین خودرو نیز به سمت خودروهای کلاسیک حرکت می‎کنند. البته که نقش رسانه‌های تخصصی خودرو و افراد دلسوز این حوزه، در بالاتر رفتن فهم جامعه نسبت به ارزش واقعی خودروهای کلاسیک را نباید نادیده گرفت.

به همین سبب در رشته مقالاتی سعی داریم قابل اعتمادترین خودروهای کلاسیک موجود در کشور را معرفی نموده تا با بتوان با انتخاب‌هایی بهتر، بیشترین لذت را از داشتن و راندن این خودروها بدست آورد. البته این موضوع را نباید از یاد برد که راندن و مالکیت یک خودرو کلاسیک، ذاتا تفاوت‌های بسیاری با خودروهای دیگر داشته که هزینه‌های نگهداری بالاتر، در دسترس نبودن مکانیک متخصص و قطعات یدکی، حساسیت در نگهداری بالا و اجتناب از رانندگی طولانی مدت و پرفشار از مهم‌ترین آن‌هاست.

در هنگام خرید یک خودرو کلاسیک شاید با نمونه‌های کم کارکرد و کلکسیونی نیز روبرو شوید که خرید این قبیل خودروها به عنوان تجربه اول به‌هیچ عنوان انتخاب خوبی نیست و توصیه می‌کنیم که نمونه‌های معمولی را انتخاب کنید همچنین اگر خودرویی بازسازی شده را یافتید، به شرطی که بازسازی آن با دقت و کیفیت خوبی انجام شده، در خرید آن درنگ نکنید.

همچنین خودرو کلاسیک اصطلاحا کاردار همانند کوه یخی هستند که ابعاد واقعی آن مشخص نیست و ممکن است هیچ‌گاه موفق به بازسازی تمام و کمال آن نشوید و حتی یک بار هم لذت رانندگی بدون استرس آن را تجربه نکنید له همین خاطر خرید این قبیل خودروها را فرامش کنید و بگذارید متخصصان واقعی خودروهای کلاسیک زحمت بازسازی آن‌ها بر عهده بگیرند

ضمنا اگر قصد خرید خودرو کلاسیک از هر نوع و برندی را دارید هیچ گاه هزینه‌های نگهداری و دقت و دردسرهای تملک آن‌را با هیچ خودرو روز دیگری مقایسه نکنید چرا که اینجا احساسات بر منطق چیره شده و خودرو دیگر صرفا وسیله ای برای جابجایی نیست

مرسدس بنز E کلاس W114/115

اتاق W114/115 ( معماری ) مرسدس بنز با رسیدن به کارکردهای میلیونی در کاربری تاکسی در کشورهای مختلف یکی از مورد اعتماد ترین مرسدس بنزهای کلاسیکی هست که با قیمت مناسب در کشورمان قابل خریداری است.

دوام بالا موتورها و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و صدالبته کیفیت مونتاژ و ساخت بالای خودرو میتواند انتخابی منلاسب برای تملک یک کلاسیک حتی برای نخستین بار باشد ضمن آنکه در اکثر شهرهای بزرگ کشور می‌توان قطعات یدکی و مکانیک ماهر آن‌را یافت.

اکثر نمونه های وارد شده به کشور با موتور 2.3 لیتری چهار سیلند M115 با قدرت 103 تا 105 اسب بخار هستند که شاید توانایی‌های حرکتی چندان بالایی را در اختیارتان قرار ندهد اما برای یک رانندگی آرام گزینه قابل اعتمادی است

مرسدس E کلاس W123

دیگر گزینه معتمد و خوش‌قیمت این روزهای بازار خودروهای کلاسیک کشور نسل اصطلاحا دانشجویی مرسدس E کلاس است که با بهره‌بردن از مزایایی همچون طراحی جدیدتر و سن و سالی کمتر نسبت به نسل قبل ( معماری ) می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای تملک یک کلاسیک اصیل و جذاب آلمانی باشد که اتفاقا راحتی و هندلینگ بسیار دلچسبی را به سرنشینان هدیه می‌دهد

این خودرو هم با برخورداری از مزایایی همچون قیمت مناسب، قطعات یدکی در دسترس به عنوان یک خودرو کلاسیک به علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

عمده نمونه های وارد شده به کشور همچون نسل قبلی خود از یک موتور 2.3 لیتری بهره می‌برند که در بازار کشور با دو سری به اصلاح موتور سفید و موتور مشکی مواجه هستیم. در حقیقت بدلیل تفاوت در رنگ قسمت بالایی موتور است که نمونه موتور سفید با همان پوشش فلزی نقره‌ای رنگ بر روی خودروها نصب می‌شده و همان موتور M115 است که بر روی نسل W115 نیز به کار رفته بود اما سری‎های موتور مشکی با کد M102 که بدلیل بهره بردن از در‌سوپاپ پلاستیکی مشکی رنگ به این نام معروف شده‌اند که به خاطر مدرن‌تر بودن، از قدرت حدودا 135 اسب بخار برخوردار‌اند که تزریق سوخت انژکتوری آن نیز مزیت دیگری است که به قابلیت اعتماد آن می‌افزاید. تعداد معدود تری از نمونه های ضعیف‌تر 200 و نمونه‎های 6 سیلندر این خودرو نیز در کشور موجود است.

در این خودرو نیز همانند تمام کلاسیک های آلمانی باید توجه ویژه ای به روانکارهای موتور داشت و دقت نمود که آمپر روغن خودرو هیچ گاه از عدد 3 پایین‌تر نیاید چرا تعمیر یاتاقان‌های موتور هزینه سنگینی را به دنبال دارد

مرسدس E کلاس W124

بنز کپل در بازار کشورمان که در سینما کشور همواره نماد یک فرد معتمد در بازار است با برخورداری از ظاهری به‌شدت جذاب و مدرن، کیفیت ساخت بسیار بالا و متریال‌های مرغوب از آن دسته خودروهایی است که برای استفاده در سالیان متمادی ساخته شده که در صورت خریداری نمونه سالم و استفاده درست از آن، گذرتان خیلی به تعمیرگاه‌ها نمی‌افتد اما در صورت لزوم نیز میتوان بیشتر قطعات مورد نیاز را تهیه نمود و مشکلی در باره دسترسی به قطعات و مکانیک ماهر در شهرهای بزرگ وجود ندارد.

پیشرانه به کار رفته در این نسل در بیشتر نمونه‌های وارد شده به کشور همان موتور M102 است که این بار با سری 982 و بهره بردن از سیستم تزریق سوخت انژکتوری مدرن‌تر KE-Jetronic بوش 130اسب بخار قدرت تولید می‌نماید

البته از این نسل، نمونه‌های 200E با با موتور M102 سری922 با حجم 2 لیتر و قدرت 109 اسب بخار در کنار برخی نمونه‌های خاص 6 سیلندر نیز به کشورمان راه پیدا کرده‌اند.

مرسدس C کلاس W201

نسل اول کلاس C مرسدس بنز که در بازارهای جهانی با لقب baby Benz شناخته می‌شود، به دلیل بهره بردن از سبک طراحی جذاب و مدرن و صد البته جاودان آن‌سال‌های مرسدس بنز دیگر گزینه جذابی است که لذت داشتن یک خودروی کلاسیک را با دردسر کمتری به مالک خود می‎بخشد. ضمن آنکه علاوه بر مزایایی همچون دقت و کیفیت ساخت مثال زدنی و در دسترس بودن نسبی قطعات یدکی و مکانیک ماهر که از ملاک‎های اصلی این لیست هستند، بدلیل ابعاد کوچک و تسلط بالایی که در هنگام رانندگی بر روی خودرو وجود دارد، استفاده از آن شهرهای شلوغ نیز دردسر چندانی به‎دنبال ندارد

عمده W201 های موجود در کشور از سری 230E 1.8 هستند که موتور M102 این بار با سری910 قلب تپنده بچه بنز است که 109 اسب بخار را در اختیار راننده می‌گذارد.


در پایان، می‌توان نسل‌های W116 و W126 را نیز در شمار کلاسیک‌های قابل اعتماد مرسدس‌بنز در کشور قرار داد اما بدلیل پیچیدگی فنی بیشتر کلاس S نسبت به سایر مدل‌ها توصیه می‌شود اگر تجربه بالایی در کلاسیک سواری ندارید ویا بودجه‌ای که در اختیارتان است محدودیت بیشتری دارد از انتخاب آن‌ها صرف نظر کنید اما به عنوان توصیه آخر اگر یک عاشق کلاسیک دو آتیشه هستید و تجربه کلاسیک سواری بالایی دارید و یا قصد دارید مبلغ قابل توجهی را برای تفریحاتتان هزینه کنید پیشنهادهای مارا نادیده گرفته و با خرید نمونه‎های هیجان‌انگیز‌تر و خاص تر مرسدس‌بنز تا مدت‌ها با هیجان و لذتی وصف ناشدنی به سمت پارکینگ منزلتان بروید و از صدای استارت خودرو خود لذت ببرید.

مرجع: آخرین خودرو