قائم‌پناه: آنچه در گزینش‌ها رخ داده با دیدگاه‌ها امام و رهبری تفاوت ماهوی دارد

قائم‌پناه: آنچه در گزینش‌ها رخ داده با دیدگاه‌ها امام و رهبری تفاوت ماهوی دارد
خلاصه اخبار

مسئول اداره امور گزینش کشور گفت: دیدگاه‌هایی که رهبران جمهوری اسلامی بیان کردند با آنچه در جریان گزینش‌ها اتفاق افتاده است، تفاوت ماهوی دارد.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر قائم‌پناه در نشست خبری با محوریت موضوع گزینش، اظهار کرد: این روزها ما شاید بیش از روزی هزار یا گاهی حدود 500 پیامک از قشرهای مختلف دریافت می‌کنیم که چرا ما گزینش نشده‌ایم. آنان جوانان کشور هستند و تحصیل کردند اما گزینش نشدند.

وی افزود: باید این موضوع که مطالبه و دغدغه‌ مردم و جوانان است را به طور کامل پاسخ دهیم. دیدگاه‌هایی که رهبران جمهوری اسلامی بیان کردند با آنچه در جریان گزینش‌ها اتفاق افتاده است، تفاوت ماهوی دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد: در سال 1361 امام راحل درباره گزینش پیامی صادر کردند که به تصویب قانون در مجلس منجر شد و در آن پیام امام راحل انتقاد تندی از گزینش آن زمان داشتند.

قائم‌پناه اظهار کرد: امام راحل تاکید کردند در اسرع وقت تمام آن هیئت‌های گزینش برچیده شوند و افرادی صالح بدون ملاحظه روابط اقدام کنند.

وی ادامه داد: در بند سوم فرمان امام راحل به این موضوع اشاره شده بود که پرسش‌های مطرح شده در گزینش‌ها غیرمرتبط با شغل مربوطه است. سئوالات شرعی باید در چارچوب آن چیزی باشد که مردم عادی می‌دانند و افرادی آگاه به شرایط زمانه باید در سمت گزینش‌گری قرار گیرند و این تاکید امام راحل است.

ادامه دارد …

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *