فروپاشی بیت کوین نزدیک است؟

فروپاشی بیت کوین نزدیک است؟
خلاصه اخبار

فهرست عناویناخیرا خبری منتشر شده که سرمایه‌گذاران را ترسانده است. خبری که در صورت به وقوع پیوستن، بازار ارز دیجیتال را در رکودی بی سابقه قرار خواهد داد. اما این خبر چیست؟ به گزارش کریپتو اسلیت، در سال ۲۰۱۱ صرافی Mt. Gox هک شد و ۸۵۰٬۰۰۰ بیت کوین که امروز ارزشی معادل ۱۷.۴۸ میلیارد دلار […]

اخیرا خبری منتشر شده که سرمایه‌گذاران را ترسانده است. خبری که در صورت به وقوع پیوستن، بازار ارز دیجیتال را در رکودی بی سابقه قرار خواهد داد. اما این خبر چیست؟ به گزارش کریپتو اسلیت، در سال ۲۰۱۱ صرافی Mt. Gox هک شد و ۸۵۰٬۰۰۰ بیت کوین که امروز ارزشی معادل ۱۷.۴۸ میلیارد دلار دارند، به سرقت رفت. قرار است به‌زودی ۱۳۷٬۰۰۰ واحد از بیت کوین‌های به‌سرقت‌رفته این صرافی به ارزش تقریبی ۲.۸۱ میلیارد دلار در بازار عرضه شود. صرافی Mt. Gox در نوامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ای رسمی با هدف «احیا» و جبران خسارت واردشده به سرمایه‌گذارانی که دسترسی به دارایی خود را از دست داده بودند، ارائه کرد. سپس با ارسال ایمیلی به طلبکاران، به آنها اعلام کردند که می‌توانند در ازای طلبشان دلار، بیت کوین یا بیت کوین کش دریافت کنند.

تاثیر عرضه چنین حجمی روی قیمت بیت کوین چیست؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران هستند عرضه ۱۳۷٬۰۰۰ بیت کوین با ایجاد یک فشار فروش شدید، باعث سقوط قیمت آن شود. اما واقعیت آن است که این ترس‌ها ممکن است بی پایه و اساس باشد؛ چرا که این احتمال وجود دارد که بسیاری از طلبکاران نسبت به فروش طلب خود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال اقدام کرده باشند.

برخی از طلبکاران نیز که جزو سرمایه‌گذاران اولیه ارزهای دیجیتال هستند، ممکن است از اساس به فروش بیت کوین خود علاقه‌ای نداشته باشند. امکان دیگر، تبدیل برخی از بیت کوین‌های آزادشده به آلت کوین‌هایی مانند اتریوم است.

برای آگاهی از وضعیت روز بازارهای مالی مختلف

اگر بیت کوین‌های صرافی Mt. Gox فروخته شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

برخی از بیت کوین‌های این صرافی در سال 2018 با ارزشی حدود 260 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. همان طور که در نمودار زیر می‌توانید ببینید، این بیت کوین‌ها در انتهای بازار صعودی سال ۲۰۱۷ فروخته شده‌اند. قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش دارایی‌های انباشت‌شده در حساب صرافی Mt. Gox کاهش پیدا کرد و باعث شکل‌گیری بازار نزولی سال ۲۰۱۸ شد که تا اواخر سال ۲۰۲0 نیز ادامه داشت.

نمودار تغییرات ذخایر بیت کوین صرافی Mt. Gox
نمودار تغییرات ذخایر بیت کوین صرافی Mt. Gox

اگر با عرضه باقی‌مانده دارایی این صرافی، اتفاقی مشابه آن چه قبلا افتاده بود رخ دهد، ممکن است شاهد سقوط آزاد بزرگترین ارز دیجیتال جهان به زیر ۱۰٬۰۰۰ دلار باشیم. با این حال، این نکته نیز قابل بررسی است که در ماه‌های اخیر، فشار فروش یکسانی از طرف شرکت‌هایی مانند بنیاد لونا، تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) و حتی ماینرهای بیت کوین بر این ارز دیجیتال وجود داشته است.

علاوه بر این، فروش چند میلیارد دلار بیت کوین بنیاد لونا نتوانست تاثیر چندانی بر قیمت بگذارد و بازار توانست این فشار فروش را در خود هضم کند. مدتی بعد از این اتفاق، بیت کوین به دلایل مختلفی از جمله تغییر دیدگاه‌ها در بازار و چشم‌انداز کلی مربوط به عوامل جهانی، دچار کاهش قیمت شد. این اتفاق ممکن است بار دیگر رخ داده و بازار هرگونه فشار فروش مربوط به طلبکاران صرافی Mt. Gox را سریعاً جذب کند؛ از این نکته نیز نباید غافل شد که احساسات سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین نسبت به فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتالشان، می‌تواند روی کل بازار اثرگذار باشد و یک روند نزولی شدید ایجاد کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها