عقبگرد قیمت درهم امارات و لیر؛ بات تایلند گران شد/ خیز ترکیه برای نقش آفرینی در خاورمیانه

عقبگرد قیمت درهم امارات و لیر؛ بات تایلند گران شد/ خیز ترکیه برای نقش آفرینی در خاورمیانه
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: امروز بازار ارز شاهد شیب نزولی عمده قیمت‌هاست و قیمت لیر ترکیه هم با تجربه عقب نشینی 10 تومانی، 1740 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

به گزارش اقتصادنیوز، رویاپردازی ترکیه طی سالیان اخیر تمامی ندارد و آنکارا در تلاش است تا براساس چشم اندازی که تعیین کرده است، به قطب اقتصاد و تجارت منطقه تبدیل شود؛ اتفاق بزرگی که به تازگی با امضای قرارداد مهم میان این کشور و شرکت بزرگ توتال فرانسه، مسیر همواری را پیش روی خود دارد. براساس آنچه بلومبرگ به تازگی گزارش داده است، ترکیه قرارداد 10 ساله تولید گاز طبیعی مایع را با شرکت توتال فرانسه با امکان تغییر مسیر محموله‌ها به اروپا و مصر را امضا کرد تا تلاش‌های خود را برای تبدیل شدن به قطب تولید سوخت در منطقه سرعت ببخشد.

این قرارداد برای تولید 1.6 میلیارد متر مکعب در سال، از سال 2027 آغاز خواهد شد. این در حالیست که شرکت دولتی تولید گاز روسیه (بوتاس) هم امسال مجموعه‌ای از قراردادهای جدید گاز طبیعی را امضا کرده است که می‌تواند ترکیب عرضه‌ای را که بطور تاریخی تحت سلطه آذربایجان، روسیه و ایران بود، متنوع کند؛ موضوعی که دست آنکارا را در مذاکرات برای احیای قرارداد عرضه بلندمدت با مسکو و تهران که در 2025 و 2026 به پایان می‌رسد، تقویت می‌کند.

براساس این گزارش ترکیه در تلاش است تا از موقعیت خود برای تبدیل شدن به یک قطب گازی در دروازه اتحادیه اروپا استفاده کند. این کشور درحال حاضر سرمایه گذاری زیادی روی ذخیره سازی و تاسیسات گاز طبیعی مایع و همچنین اکتشاف و تولید در دریای سیاه انجام داده است. نکته مهم درباره این اقدام ترکیه، اثرگذاری آن بر بهبود تولید ناخالص ملی و همچنین افزایش میزان درآمد دولت اردوغان خواهد بود؛ امر مهمی که می تواند توسعه سایر حوزه های اقتصادی آنکارا هم را تضمین کند. مروری بر آخرین رویاپردازی های ترکیه بهانه خوبی است تا به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار ارز تهران نگاهی بیندازیم.

قیمت لیر ترکیه امروز 28 شهریور 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار مسیر نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با افت 10 تومانی، 1740 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان هم امروز در بازار افت قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و 154240 معامله شد. هر ریال نسبت به روز گذشته کاهش 1010 تومانی داشته است. این دومین روزی است که واحد پول رسمی کشور عمان افت قیمت محسوس و بیشتر از هزار تومان را تجربه کرده است.

ریال عمان

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، عقب نشینی کرده است و نسبت به روز گذشته 16241 تومان نرخ گذاری شد. هر درهم افت ارزش 125 تومانی را تجربه کرد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان کاهش را خلاف روند روز گذشته تجربه کرد و 34850 تومان نرخ گذاری و معامله شد تا 180 تومان ارزان شده باشد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان یک تومان پایین آمد و 151 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته ثبات قیمت داشت؛ هر دینار امروز 45 تومان معامله شد. 

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان نتوانست در مقابل جناح کاهشی فعال در بازار مقاومت کند و مسیر نزولی را در پیش گرفت. هر لاری عصر امروز 22060 تومان قیمت خورد تا کاهش ارزش 180 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند خلاف جو کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران افزایش را تجربه کرده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1783 تومان نرخ گذاری شد و رشد دو تومانی داشت.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی افت 20 تومانی را تجربه کرد و در حالی معاملات را به پایان رساند که 13970 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و نسبت به روز گذشته قیمت ارزها در محدوده رنج نوسان کاهشی را به ثبت رساند و به جز دینار عراق که ثبات را تجربه کرد و بات تایلند که گران شد، معامله گران شاهد حضور پرقدرت جناح کاهشی در جریان فعالیت امروز بازار ارز بودند.

منبع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *