عقبگرد دلار، حامی ارزهای آسیایی

عقبگرد دلار، حامی ارزهای آسیایی
خلاصه اخبار

در حالی که اکثر ارزهای آسیایی امروز با افزایش روبرو شدند، دلار آمریکا و شاخص دلار به دلیل مسیر آتی مبهم نرخ بهره، با کاهش شدید شروع شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز پنج‌شنبه با کاهش شدید مواجه شد؛ در همین راستا، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار، هر کدام 0.5 درصد در معاملات آسیایی کاهش یافتند،.

گفتنی است این کاهش در سایه‌ی سیگنال‌های متفاوت از سوی فدرال رزرو روی داد و معامله‌گران را به سوی شرط‌بندی‌هایی پیرامون عدم افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی هدایت کرد.

در حالی که همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو نرخ های بهره را بدون تغییر باقی گذاشت، گرچه لحن جروم پاول، نسبت به انتظار بازارها، کمتر تندروانه بود، اما همچنان در را برای یک افزایش دیگر باز گذاشت.

البته بازارها اظهارات او را به منزله‌ی نشانه‌ای از اتمام روند افزایش نرخ تلقی کردند که احتمالاً این روند تا اواسط سال 2024 به کاهش می‌گراید. با این حال، حتی اگر فدرال رزرو به افزایش بیشتر نرخ‌ها نیندیشد، باز هم انتظار می‌رود حداقل تا پایان سال 2024، بالاتر از سطح 5 درصد باقی بماند.

در حال حاضر، داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است روز جمعه ارائه شود، در کانون توجه قرار دارد. پرواضح است که هر گونه نشانه‌ای حاکی از سرد شدن بازار کار، انگیزه‌ی بیشتری برای حفظ نرخ‌ها به فدرال رزرو خواهد داد

بدیهی است که این موضوع در مسیر صعودی ارزهای آسیایی، محدودیت ایجاد می‌کند، ارزهایی که بیشتر آنها در سال جاری به دلیل فشار ناشی از افزایش نرخ‌های ایالات متحده، زیان‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

پیرامون ارزهای آسیایی چه گذشت؟

ارزهای آسیایی گسترده‌تر در روز پنج‌شنبه با افزایش روبرو شدند. وون کره جنوبی پس از انتشار داده‌هایی که به رشد بیش از انتظار تورم کره در ماه اکتبر اشاره داشت، 0.5 درصد افزایش یافت.

در حالی که رینگیت مالزی پیش از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، با 0.4 درصد افزایش مواجه شد، دلار سنگاپور نیز در آستانه‌ی اطلاعات کلیدی خرده‌فروشی با موعد انتشار در روز جمعه، 0.2 درصد رشد را به ثبت رساند.

دلار سنگاپور

دلار استرالیا با پشت سر گذاشتن داده‌های تجاری ضعیف‌تر از حد انتظار و با رشد 0.7 درصدی، حائز یکی از بهترین عملکردها در روز بود.

آنچه باعث شد ارز استرالیا جذاب‌تر جلوه کند، انتظارات فزاینده در بازارها مبنی بر آن بود که بانک مرکزی استرالیا در جلسه‌ی هفته‌ی آینده، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد و آنها را به سطح ایالات متحده نزدیک می‌کند.

و اما در ژاپن، مقامات دولتی به مداخله‌ی بیشتر در بازارهای ارزی هشدار دادند و بدین دلیل، ین ژاپن با 0.5 درصد افزایش، از پایین‌ترین سطح یک ساله‌ی خود جهش کرد. اما از آنجا که ین در این هفته به دنبال سیگنال‌های ناخواسته بانک مرکزی ژاپن زیان‌های شدیدی را ثبت کرد، همچنان بالاتر از سطح 150 در برابر دلار بود.

و در نهایت، در سرزمین اژدها، داده‌های ضعیف اقتصادی، سرمایه‌گذاران را از فعالیت در بازارها دور نگه داشت و از این رو، یوان چین بدترین عملکرد را در بین همتایان آسیایی خود در روز پنج‌شنبه داشت.

داده‌های شاخص مدیران خرید که در اوایل این هفته منتشر شد، حکایت از کاهش غیرمنتظره‌ی فعالیت‌های تولیدی چین داشت و بر میزان تردیدها در مورد بهبود اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزود. به علاوه، مطالعه در مورد بخش خدمات در روز جمعه انجام می‌شود که به نوبه‌ی خود سرنخ‌های بیشتری در مورد اقتصاد چین ارائه خواهد کرد.

یوان چین

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز