عضو هیات رئیسه مجلس: حسین‌زاده از این پس در جایگاه نمایندگی مردم به کار خود ادامه می‌دهد

عضو هیات رئیسه مجلس: حسین‌زاده از این پس در جایگاه نمایندگی مردم به کار خود ادامه می‌دهد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به مخالفت نمایندگان با استعفای نماینده نقده، عبدالکریم حسین زاده از این پس در جایگاه نمایندگی مردم به کار خود ادامه خواهد داد و نمی تواند معاون رئیس جمهور باشد.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: با توجه به رای منفی نمایندگان به استعفای آقای حسین‌زاده نماینده مردم نقده از این پس به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس فقط رئیس جمهور و وزرا در صورتی که پیش از این سمت‌ها نماینده مجلس باشند نیازی به استعفایشان وجود ندارد چراکه رئیس جمهور با رای مردم انتخاب می‌شود و وزرا نیز با رای اعتماد مجلس به این سمت گماشته می‌شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: غیر از موضوع مربوط به رئیس جمهور و وزرا درباره معاونت‌ها و دیگر سمت‌ها باید استعفای فرد نماینده به تصویب مجلس برسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با استعفای نماینده نقده و اشنویه از جایگاه نمایندگی برای حضور در سمت معاونت امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری مخالفت کردند.

پیش از این دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در تاریخ 5 شهریورماه در حکمی حسین‌زاده را به سمت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *