عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: ایران از حق ذاتی دفاع مشروع در برابر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی برخوردار است

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: ایران از حق ذاتی دفاع مشروع در برابر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی برخوردار است
خلاصه اخبار

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان با بیان اینکه ایران توانمندی تنبیه متجاوز را دارد گفت: بر اساس منشور ملل متحد هرگونه تجاوز محکوم است و تا وقتی که سازمان ملل و ارکان آن اقدامی نکرده باشند هر کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته است از حق ذاتی دفاع مشروع و دفاع از خود برخوردار است.

میزان – رژیم صهیونیستی بامداد 5 آبان ماه 1403 در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی ایران را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، ضمن محکوم کردن این اقدام تجاوزکانه بیان کرد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و ما به سرعت می‌توانیم خسارت‌های احتمالی را جبران کرده و ترمیم، تصحیح و پیشرفت‌های بعدی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های منحصر به فرد در دنیاست گفت: بر اساس منشور ملل متحد هرگونه تجاوز محکوم است و تا وقتی که سازمان ملل و ارکان آن اقدامی نکرده باشند هر کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته است از حق ذاتی دفاع مشروع و دفاع از خود برخوردار است.

مقتدایی با بیان اینکه ایران توانمندی تنبیه متجاوز را دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند منافع خود را با تکیه بر توان خود و سایر هم‌پیمانانش تامین کند. ما اکنون دستمان هم از نظر حقوق بین‌الملل هم از نظر توانمندی‌های تجهیزاتی بسیار باز است.نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن بیان این نکته که جمهوری اسلامی ایران رژیم اشغالگر قدس را تحقیر کرده است گفت: دورنگری‌های رهبر معظم انقلاب اکنون ایران را از همه مراتب خطر عبور داده است و این برای دنیا باورنکردنی است که اکنون ایران یک کشور دارای استقلال، پرتوان، با عزم با اراده و عاقل و اندیشمند است.

منبع: میزان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *