عرضه اولیه توکن گرام در صرافی ارز دیجیتال لیکوئید (Liquid)

عرضه اولیه توکن گرام در صرافی ارز دیجیتال لیکوئید (Liquid)
خلاصه اخبار

گرام نام توکنی است که به پیام رسان تلگرام تعلق دارد. اخیراً این توکن در دوره پیش فروش خصوصی به سرمایه گذاران معتبر و دارای امتیاز فروخته شد، اما اکنون زمان عرضه عمومی آن فرارسیده است.

به گزارش تک کرانچ، قرار است توکن­های گرام از دهم جولای در صرافی ارز دیجیتال لیکوئید به فروش برسند. در ادامه این گزارش تاکید شده با توجه به عرضه­ عمومی توکن­ها در اکتبر، در دهم جولای صرفاً شاهد عرضۀ محدود این توکن­ ها خواهیم بود. اما هنوز در مورد قیمت و تعداد کل توکن­ های گرام خبری منتشر نشده است.

عملیات فروش توسط شرکت Gram Asia انجام می­شود. به نقل از تک کرانچ این سازمان در کره ­جنوبی واقع شده و ادعا می­کند بزرگ­ترین دارنده­ توکن گرام است.

اخیراً طی برگزاری دو مرحله پیش­ فروش خصوصی در فوریه و مارس 2018، توکن های گرام­ به سرمایه­ گذارانی معتبر و دارای امتیاز فروخته شدند و در نهایت درآمد حاصل از این فروش رقمی حدود 1.7 میلیارد دلار بود.  

قرار بر این شد که از این بودجه جهت توسعه­ شبکۀ باز تلگرام یا همان TON استفاده شود. در واقع TON همان بلاک­چین تلگرام است که می­تواند تعاملات دیجیتالی متعدد؛ اعم از به اشتراک ­گذاری فایل­ها و یا انجام تراکنش­ ها را غیرمتمرکز سازد.

با توجه به صفحه­ی فروش توکن گرام­ در سایت لیکوئید، می­توان متوجه شد TON در تلاش است قابلیت توسعه و سرعت را در ساختار مبتنی بر بلاک چین خود بگنجاند تا زمان تراکنش را به حداقل رسانده، و امنیتی سطح بالا در این بستر به ارمغان بیاورد.

هم­چنین در این صفحه اعلام شده که همه­ی سرمایه­داران از سراسر جهان توانایی خرید توکن را دارند، اما فروش توکن به کاربران بعضی کشورها از جمله آمریکا، و ژاپن ممنوع اعلام شده زیرا ممکن است امنیت این کشورها به خطر بیافتد.

به نقل گزارشی از کوین دسک، هنوز معلوم نیست که آیا تلگرام به دلیل مشکلات قانونی، تصمیم به برگزاری عرضه عمومی توکن گرام­ را دارد یا خیر. شایان ذکر است بعد از عرضه عمومی توکن امکان معامله آن­ها وجود ندارد.

 به گفته این وب­ سایت تا زمانی که TON فعال نشده (یا شبکه­ اصلی آن راه ­اندازی نشده)، امکان آزادسازی توکن­ های فروخته شده وجود ندارد. خریداران نیز قدرت انتقال، برداشت، یا مبادله توکن های گرام ها را نخواهند داشت. خرید گرام برای سرمایه گذارانی که در سایت لیکوئید ثبت نام کرده ­اند با دلار آمریکا و یا ارز دیجیتال پایدار USDC، میسر است. طبق گزارشی از این وب­سایت، انتظار می­رود در انتهای اکتبر، این شبکه رسماً راه ­اندازی شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.