عرضه اولیه توسن قطعی شد

عرضه اولیه توسن قطعی شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبراساس اطلاعیه بازار فرابورس در روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 شاهد عرضه اولیه شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین با نماد توسن خواهیم بود. عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین به روش ترکیبی در نماد معاملاتی توسن چهارشنبه ۲۴ شهریور انجام می‌شود. 10 درصد از سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین […]

براساس اطلاعیه بازار فرابورس در روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 شاهد عرضه اولیه شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین با نماد توسن خواهیم بود. عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین به روش ترکیبی در نماد معاملاتی توسن چهارشنبه ۲۴ شهریور انجام می‌شود.

10 درصد از سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می‌گیرد:

مرحله اول: عرضه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش ثبت سفارش که تاریخ دوره سفارش‌گیری و عرضه چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ می‌باشد. (منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است).

مرحله دوم: عرضه به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت که تاریخ دوره عرضه به قیمت ثابت نیز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ است که 102،000،000 سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت به سایرین واگذار می‌گردد.

عرضه به روش ترکیبی عرضه‌ای است که در آن در مرحله اول نسبت مشخصی از ورقه بهادار قابل عرضه به روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شده و در مرحله دوم به قیمت کشف‌شده به روش قیمت ثابت به سایر سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

همچنین 50 درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسن توسط سرمایه گذاران واجد شرایط (صندوق‌های مذکور) تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال
  • نام شرکت: توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین
  • نماد: توسن
  • تاریخ عرضه اولیه: چهارشنبه 24/06/1400
  • زمان ثبت سفارش: از ساعت 10:55 تا 12:55
  • حداکثر سهام قابل سفارش: 204 سهم
  • قیمت : 7630 ریال
  • حداکثر نقدینگی مورد نیاز: 155 هزار تومان

براساس این اطلاعات برای سفارش در سقف قیمت به حداکثر   155هزار تومان نقدینگی نیاز خواهید داشت. البته در صورت مشارکت 2.8 میلیون نفری به هر نفر حدود 36 سهم به ارزش 27 هزار تومان اختصاص پیدا می‌کند. نمودار زیر  تعداد سهام اختصاص یافته به هر فرد را در صورت مشارکت 2.8، 3 و 3.5میلیون نفری نمایش داده است.

معرفی شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین

شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین در سال 1378 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت شده و با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راهکار های نوین در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شرکت مانند بانکداری و دولت الکترونیک، تأسیس و تا سال 1387 تحت عنوان کیش ویر و پس از آن با نام توسن به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و ارگان های دولتی پرداخته است. در حال حاضر شرکت توسن جزء واحد های تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاران فناوری تک وستا است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

موضوع فعالیت شرکت توسن شامل انجام فعالیت های اتوماسیون نوین اقتصادی، تولید و ارائه سیستم های جامع در زمینه سخت افزار و نرم افزار، مشاوره در زمینه سخت افزار و نرم افزار و ارتباطات، خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه خدمات و تجهیزات فناوری اطلاعات و رایانه، انجام فعالیت های پشتیبانی، طراحی، نصب و راه اندازی مرکز داده ها، ایجاد بستر فعالیت جهت نرم افزار ها واپلیکیشن ها و غیره می‌باشد.

ترکیب سهامداران شرکت توسن

آخرین اطلاعات مربوط به تعداد و درصد مالکیت هر یک از سهامداران شرکت توسن به شرح جدول ذیل است. سهامدار عمده شرکت سرمایه گذاران فناوری تک وستا دارای 41 درصد مالکیت می‌باشد.

ترکیب سهامداران شرکت توسن

سیاست تقسیم سود شرکت

سیاست های تقسیم سود شرکت براساس برنامه های آتی و وضعیت نقدینگی و منابع شرکت تعیین می‌گردد. در سال 1399 سود هر سهم به 1034 ریال رسیده است. سرمایه اولیه شرکت مبلغ 1000 میلیون ریال منقسم به 1،000،000 سهم هزار ریالی بوده که طی چندین مرحله افزایش به مبلغ فعلی 204 میلیون تومان رسیده است.

سیاست تقسیم سود شرکت

صورت سود و زیان شرکت توسن

صورت سود و زیان حسابرسی شده شرکت توسن طی 3 سال اخیر و 6 ماهه 1400 به شرح جدول ذیل است. همان طور که مشاهده می‌شود سود خالص از سال 97 تا 99 تقریبا با رشد همراه بوده است. اما شرکت  در 6 ماه ابتدایی امسال با کسری درآمد ربرو است که آن هم به دلیل درآمدهای پشتیبانی است که در انتهای سال شمسی صورت می‌پذیرد و در این 6 ماهه به صورت علی الحساب در نظر گرفته می‌شود. همچنین درآمدهای حاصل از فروش نرم افزار ها نیز در 6 ماهه دم سال مالی شرکت محقق می‌گردد.

صورت سود و زیان شرکت توسن

برای دریافت جزئیات بیشتر راجب شرکت توسن و مفروضات آن می‌توانید فایل امیدنامه آن را بررسی نمایید.

نظرات کاربران
  • سلام تشکر از اطلاعات بسیار دقیق و کامل و خوبتون و خدا قوت

  • سلام تا حالا عرضه اولیه را شماها زحمت قبول میکردید حالا من هیچ رقبتی به بورس ندارم و حوصله و راهکار خرید و سفارش عرضه اولیه را بلد نیستم با احترام ر م

  • میشه در مورد توسن واضح تر توضیح بدید

    کی برای ماهای که حقیقی هستیم ثبت سفارش میشه😶