عرضه‌ی دلار دیجیتال تاثیری بر بازار بیت کوین نخواهد داشت

عرضه‌ی دلار دیجیتال تاثیری بر بازار بیت کوین نخواهد داشت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دلار دیجیتال

مایکل سوننشن(Michael Sonnenshein) مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل(Grayscale Investments) اظهار نموده که معرفی دلار دیجیتال در بازار جهانی هیچ تاثیری بر سهم بازار بیت کوین نخواهد داشت.

آقای سوننشن در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود توضیح داده است که بیت کوین برای افراد که قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را دارند، جذابیت بیشتری خواهد داشت.

گری‌اسکیل Grayscale دلار دیجیتال

به گفته‌ی این کارآفرین و مدیر اجرایی، دلار دیجیتال در واقع یک واحد پولی دیجیتالی شده است که جهت خدمت‌رسانی به جامعه و مردم عادی ایجاد می‌شود، درحالیکه پتانسیل سودآوری و کسب درآمد مردم بیشتری را به سمت بیت کوین سوق می‌دهد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که:

من در واقع فکر می‌کنم که نظر مخالف داریم. ما اکنون نه تنها پروژه‌ی دلار دیجیتال را آغاز کرده‌ایم، بلکه تعداد زیادی از کشورهای سراسر جهان و بانک‌های مرکزی نیز اکنون قصد توسعه و عرضه‌ی ارز دیجیتال بومی یا CBDC را دارند. من معتقدام که این امر به جابجایی و یا کاهش سهم بازار ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز از جمله بیت کوین نخواهد شد. Michael Sonnenshein

این صحبت‌ها درحالیست که گرگ کینگ(Greg King) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری آپسپری(Osprey Funds) نیز در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اخیر خود اعلام نموده که عرضه‌ی دلار دیجیتالی شده مردم را به سمت پذیرش و حضور در بازار رمزارزهای غیرمتمرکز به ویژه بیت کوین جذب می‌کند.

آقای کینگ بر این باور است که دیجیتالی شدن پول ممکن است به دولت‌ها کنترل بیشتری بر روی درآمد ارائه کرده و همچین افزایش سطح نظارت و محدودها باعث تمایل مردم به خرید بیت کوین و سایر رمزارزها موجود در بازار شود.

نگرانی در رابطه با کنترل رمزارز بانکی

علاوه بر این، آقای کینگ خاطرنشان کرد که در حال حاضر نگرانی‌هایی در رابطه با سطح کنترل دولت‌ها بر روی رمزارزها بانکی وجود دارد.

هم اکنون کشورهای مختلفی در حال کار بر روی رمزارز بومی بانکی خود هستند و در این زمینه نگرانی‌هایی در رابطه با حریم خصوصی شهروندان وجود دارد. شایان ذکر است که منتقدان توسعه‌ی رمزارز بانکی به شکل خاص به پروژه‌ی رمزارز بومی کشور چین یا همان یوان دیجیتال اشاره می‌کنند.

البته بانک فدرال رزرو ایالات متحده اعلام نموده که قبل از ادامه‌ی برنامه‌های مربوط به دیجیتالیزه کردن دلار، به کمک کنگره نیاز دارد. با این حال، نمایندگان مجلس نسبت به این ایده بسیار بد بین هستند.

در ماه می یک پروژه‌ی آزمایشی غیر دولتی در رابطه با دلار دیجیتال انجام شد و نشان داد که برای کاربردهای بالقوه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده به پنج پروژه‌ی آزمایشی جداگانه نیاز است. این پروژه‌های آزمایشی قرار است در آمریکا مورد بررسی قرار بگیرند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل شرکت گری‌اسکیل و عدم تاثیرگذاری دلار دیجیتال بر روی دنیای رمزارزها چیست؟ آیا دلار دیجیتال یا یک رمزارز بانکی می‌تواند باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در بازار BTC شود؟

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.