عراقچی: رژیم صهیونیستی به دنبال کشتار مردم بی گناه لبنان و نقض تمامیت ارضی این کشور است

عراقچی: رژیم صهیونیستی به دنبال کشتار مردم بی گناه لبنان و نقض تمامیت ارضی این کشور است
خلاصه اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت : صلح و امنیت در منطقه تا زمانی که اشغالگری پایان نیابد و حقوق غیر قابل انکار فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت آنها به رسمیت شناخته نشده و اجرا نشود، محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در ادامه برنامه ها و ملاقات های خود در نیویورک در نشست کمیته وزرای جنبش عدم تعهد در خصوص فلسطین سخنرانی کرد که متن آن به شرح زیر است: 

آقای رئیس؛

همکاران گرامی، خانمها و آقایان

در آغاز، مایلم از جمهوری اوگاندا به خاطر برگزاری این نشست به موقع و تلاشهای آن در طول دوره ریاست بر جنبش عدم تعهد برای حمایت از آرمان فلسطین تشکر کنم.

در طول سال گذشته رژیم آپارتاید اسرائیل علاوه بر اشغال غیر قانونی طولانی مدت سیاستها و اقدامات نسل کشی، حملات و خشونتهای وحشیانه علیه غیر نظامیان فلسطینی از جمله زنان و کودکان جنایات متعددی را در نوار غزه و دیگر سرزمینهای فلسطینی مرتکب شده است، این جنایات بی عدالتی مضاعف را علیه ملتی به همراه داشته که برای بیش از هفت دهه از حقوق غیر قابل انکار خود از جمله حق تعیین سرنوشت و کرامت انسانی محروم بوده و تحت اشغال غیرقانونی اسرائیل زندگی می کنند.

تعداد قربانیان نسل کشی علیه ملت مظلوم فلسطین در سال گذشته به 42,000 نفر رسیده است در همین حال، تقریباً 70 درصد از قربانیان این جنایات، غیرانسانی کودکان و زنان بیگناه هستند که رکورد جهانی در وحشیگری و بربریت را ثبت کرده است؛ رکوردی که حتی خونریزترین رژیمها در تاریخ بشر نیز به آن نرسیده اند.

این رژیم تروریستی ترور اسماعیل هنیه رئیس سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، (حماس) در تهران را به عنوان یکی دیگر از اقدامات تجاوزکارانه و تروریسم سازمان یافته خود مرتکب شده است.

در همین حال تحولات اخیر در فلسطین و مقاومت در غزه و کرانه باختری بار دیگر نشان میدهد که نابودی مقاومت فلسطین و حماس، به عنوان یک جنبش آزادی بخش که علیه اشغالگری شکل گرفته چیزی جز یک توهم نبوده است.
قصد رژیم اسرائیل برای تشدید درگیریها و گسترش جنگ در سراسر منطقه به وضوح نشان دهنده عدم تعهد آن به صلح و ثبات در منطقه است.

 این رژیم آپارتاید و اشغالگر اکنون جنگی ناعادلانه و تجاوزگرانه علیه لبنان به راه انداخته و در تلاش است تا حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را نقض کرده و مردم بیگناه آن را به قتل برساند.

این حمله علاوه بر هدف قرار دادن عمدی و بی رویه غیر نظامیان از طریق انفجار دستگاههای الکترونیکی که توسط شهروندان عادی استفاده می شود جان و اندام هزاران نفر از افراد بیگناه از جمله زنان و کودکان را گرفته است.

به عنوان بخشی مهم از تلاشهای جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم، این جامعه وظیفه دارد که به این روش جدید و غیر معمول تروریسم رسیدگی کرده و آن را به شدت محکوم کند وگرنه این اقدام یک سابقه هولناک ایجاد خواهد کرد که به راحتی می تواند توسط دیگر گروهها و نهادهای تروریستی در سراسر جهان تکرار شود.

آقای رئیس همکاران گرامی

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حامی ثابت قدم و صادق آرمان فلسطین و یک بازیگر مسئول در تضمین صلح و امنیت منطقه ای بین المللی از کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد می خواهد که پیام قوی در حمایت از مبارزه مشروع این ملت برای آزادی و استقلال ارسال کند. انتظار میرود این کمیته با پیشنهادات و اقدامات معناداری به عنوان خروجی این نشست همراه شود، از جمله:

1. درخواست برای آتش بس فوری جامع بدون قید و شرط و دائمی در غزه و همچنین پایان دادن به تمام جنایات و اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان و دیگر ملتهای منطقه؛

2. درخواست برای رفع فوری و کامل محاصره غیرانسانی 17 ساله غزه؛

3. درخواست برای آزادی تمام زندانیان و بازداشت شدگان فلسطینی

4. الزام رژیم اسرائیل به عقب نشینی فوری کامل و بدون قید و شرط از غزه و تامین بازگشت امن بدون مانع و آبرومندانه تمام فلسطینیان آواره

5. اعمال تحریمهای فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسرائیل به منظور الزام قدرت اشغالگر به توقف کامل تجاوزات خود علیه غزه و اجرای تعهدات بین المللی و قانونی آن از جمله آنهایی که تحت حقوق بشردوستانه و حقوق بشر بین المللی هستند؛

6. حمایت از اجرای اقدامات موقت دستور داده شده توسط دیوان بین المللی دادگستری در پرونده ای که توسط آفریقای جنوبی تحت کنوانسیون نسل کشی مطرح شده است و همچنین پیگرد و مجازات تمامی مقامات اسرائیلی دخیل در نسل کشی و جنایات علیه بشریت.

در پایان، آقای رئیس مایلم تاکید کنم که صلح و امنیت در منطقه تا زمانی که اشغالگری پایان نیابد و حقوق غیر قابل انکار فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت آنها به رسمیت شناخته نشده و اجرا نشود، محقق نخواهد شد.

تنها راه پایان دادن به این کابوس 70 ساله در غرب آسیا و جهان احیای حق تعیین سرنوشت برای تمامی فلسطینی هاست.

ما پیشنهاد میدهیم که تمام مردم فلسطین چه آنهایی که در سرزمین مادری خود زندگی می کنند و چه آنهایی که به دیاسپورا مجبور شده اند آینده خود را از طریق یک همه پرسی تعیین کنند ما اطمینان داریم که از طریق این سازوکار میذتوانیم به صلحی پایدار دست یابیم که مسلمانان مسیحیان و یهودیان که در کنار یکدیگر در یک سرزمین با آرامش و صلح زندگی کنند به دور از
نژادپرستی و آپارتاید

از توجه شما سپاسگزارم.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *