طلا در مسیر رشد، شتاب می‌گیرد

طلا در مسیر رشد، شتاب می‌گیرد
خلاصه اخبار

قیمت طلا (XAU/USD) در آخرین روز هفته‌ و در جلسات اروپا، در یک باند معاملاتی باریک، زیر مرز روانی 2000 دلار در نوسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در آخرین روز هفته‌ و در جلسات اروپا، در یک باند معاملاتی باریک، زیر مرز روانی 2000 دلار در نوسان بود و تلاش می‌کرد تا از سودهای اندک روز قبل سرمایه‌گذاری کند.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط‌‌بندی‌های جهت‌دار تهاجمی ندارند و ترجیح می‌دهند در انتظار شفاف‌سازی بیشتر در مورد مسیر آتی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بمانند.

علاوه بر گزارش FOMC که در روز سه‌شنبه منتشر شد و لحن جنگ طلبانه‌تری را به همراه داشت، داده‌های خوش‌بینانه‌ی بازار کار ایالات متحده و احساسات مصرف‌کننده در روز چهارشنبه، بر این گمانه‌زنی‌ها دامن زد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه خواهد داشت. این امر، در کنار افزایش مطلوب در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، یک عامل کلیدی است که در آخرین روز هفته، نقش یک باد مخالف را برای قیمت طلای بدون بازده ایفاء می‌کند.

با تمام این‌ها، به نظر می‌رسد بازیگران بازار متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده در صدد افزایش بیشتر نرخ‌ها نیست و پذیرش عمومی در بازارها بر ثابت‌نگه‌داشتن نرخ‌ها و همچنین یکسری کاهش نرخ در سال 2024 قرار گرفته است. جدای از این، نشانه‌های ضعیف از بازارهای سهام که به نفع قیمت طلاست، می‌تواند به محدودکردن هرگونه روند نزولی معنادار کمک کند.

با این وجود، برخی داده‌های محرک اعم از گزارش PMI آمریکا همچنان در کانون توجه معامله‌گران قرار دارند و طلا XAU/USD همچنان در مسیر ثبت دومین سود هفتگی متوالی است.

PMI

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا با سطح 2000 دلار در حال مبارزه است

قیمت طلا تاکنون در تلاش بوده است تا به بالای سطح روانی 2000 دلار برگردد. این امر که احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند، علاوه بر شکست‌های مکرر اخیر، قبل از سطح 2010 دلار یا اوج چند ماهه که در اکتبر به ثبت رسیده، محقق می‌شود.

با این اوصاف، نوسانگرهای نمودار روزانه در قلمرو مثبت قرار دارند و از احتمال ظهور برخی خریدهای نزولی در نزدیکی منطقه 1989-1988 دلار را پشتیبانی می‌کنند.

در پی آن، حمایت در نزدیکی منطقه 1979-1978 دلار و پایین‌ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 1965 دلار قرار دارد. شکست متقاعدکننده کمتر از رقم دوم، ممکن است طلا را در معرض میانگین متحرک 200 روزه (200-SMA) قرار دهد که در حال حاضر حدود 1940 دلار و تلاقی 1933-1932 دلار است که SMA های 50 روزه و 100 روزه را در بر می‌گیرد.

در طرف مقابل، علامت 2000 دلار ممکن است به عنوان یک مانع فوری در برابر منطقه 2007 دلار و منطقه 2009 تا 2010 دلار عمل کند. بدیهی است که خریدهای متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و فرصتی برای قیمت طلا فراهم می‌کند تا حرکت مثبت بیشتر به سمت مقاومت 2022 دلاری را در مسیر رسیدن به مانع مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2040 دلار تسریع بخشد.

نوسانات طلا

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز