ضربه افزایش دستمزد به استارتاپ‌های بزرگ

ضربه افزایش دستمزد به استارتاپ‌های بزرگ
خلاصه اخبار

کیارش عباس‌زاده می‌گوید: افرایش دستمزد باعث می‌شود هزینه بیشتری به استارتاپ ها تحمیل شود و در نتیجه ممکن است بیشتر استارتاپ‌ها برای ادامه کارشان مشکلات بیشتری پیدا کنند و شرکت‌های در حال کار مجبور به تعدیل نیرو شوند.


به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، کیارش عباس‌زاده در گفتگو با تجارت نیوز درباره دو موضوع اقتصادی کاهش نرخ سود بانکی و افزایش دستمزدها در سال ۹۸ و تاثیر آنها بر استارتاپ‌ها می‌گوید که کاهش نرخ سود بانکی موجب می‌شود برخی از سرمایه‌هایی که در بانک‌ها وجود داشته و در حال دریافت سود بوده خارج شده و وارد بازارهای دیگری می‌شود؛ مثل بازارهای ارز، طلا و مسکن و در موارد بسیار نادر به چرخه سرمایه‌گذاری در شکل‌گیری استارتاپ‌ها وارد می‌شود.

او اضافه می‌کند: ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها زیاد است و شکل‌گیری آنها با ریسک‌پذیری همراه است و برای عموم مردم جا افتاده نیست و از طرفی هم افرایش حقوق و دستمزد افراد باعث می‌شود هزینه بیشتری به استارتاپ‌ها تحمیل شود.

او ادامه می دهد:در نتیجه ممکن است بیشتر استارتاپ‌ها برای ادامه کارشان مشکلات بیشتری پیدا کنند و شرکت‌های در حال کار مجبور به تعدیل نیرو شوند. چون شرکت‌هایی مثل دیجی‌کالا، اسنپ و بامیلو که در حوزه استارتاپ یک کسب‌وکار بزرگ محسوب می‌شوند وضعیتشان متفاوت است با استارتاپ‌هایی که در حال شکل‌گیری هستند. استارتاپ‌های تازه وارد ممکن است بدون نیرو هم ادامه کار بدهند و چندان تحت تاثیر رکود قرار نخواهند گرفت. اگرچه در ادامه کارشان که نیازمند جذب نیرو می شوند و باید حقوق پرداخت کنند، آنها هم متاثر از این موضوع خواهند شد.

عباس‌زاده تاکید می‌کند: در مجموع در شرایطی که رکود و تورم را با هم داریم این فشارها به تدریج به استارتاپ‌ها منتقل می‌شود، چرا که برای جبران گرانی، دستمزدها افزایش می‌یابد و دستمزدها نیز می‌تواند نقدینگی را زیاد کند و به صورت زنجیروار همین افزایش دستمزد بار بیشتری بر کسب‌وکارهای نوپا وارد کند و بر اثر آن عده‌ای بیکار شوند و این چرخه نیز همین طور ادامه پیدا می کند.

منبع: tejaratnews.com

برچسب‌ها