صف‌های فروش اوراق سهام بیش از 13 برابر صف‌های خرید شدند!

صف‌های فروش اوراق سهام بیش از 13 برابر صف‌های خرید شدند!
خلاصه اخبار

اکوایران: بورس تهران در حالی معاملات روز سه‌شنبه را به پایان رساند که ارزش صف‌های فروش سهام به هزار و 748 میلیارد تومان رسید که بیش از 13 برابر ارزش صف‌های خرید اوراق سهام بود.

به گزارش اکوایران، دیروز شاخص‌های سهامی بورس تهران هفتمین پله نزولی خود را به ثبت رساندند و شاخص کل بورس تهران نیز حمایت 2 میلیون واحدی خود را از دست داد. بازار سهام روز‌ سه‌شنبه را با روند خروجی 183 میلیارد تومانی جریان پول حقیقی پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام تغییرات زیادی نداشت و با 5 درصد کاهش در سطح 2 همتی باقی ماند و شاهد افت قیمت بیشتر نماد‌های شاخص‌ساز بورس تهران به نسبت سهم‌های سبک بودیم.

دیروز خالص جریان پول حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت مثبت بود و 109 میلیارد تومان پول حقیقی به موقعیت‌های درآمد ثابت وارد شد. دیروز 281 میلیارد تومان پول حقیقی نیز وارد صندوق‌های با پشتوانه طلا شد و همچنان با خروج پول از صندوق‌های سهامی مواجه هستیم.

سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید سهام با کاهش 5 درصدی به سطح 132 میلیارد تومانی نزول کرد و ارزش صف‌های فروش نیز با 24 درصد افزایش در سطح هزار و 748 میلیارد تومانی قرار گرفت و شکاف ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار سهام افزایش یافت. روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 18.4 میلیون تومان روز دوشنبه تا 18.3 میلیون تومان کاهش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی رشد کرد و بار دیگر در سطح 40.7 میلیون تومان ایستاد. با این اوصاف معاملات روز سه‌شنبه شاهد غلبه بیشتر فروشندگان بود و بار دیگر شکاف سرانه فروش و سرانه خرید افزایش یافت.

در بین صنایع بورسی نیز صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت انبوه‌سازی با 2.3 میلیارد تومان و صنعت استخراج نفت و گاز با 1.7 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت محصولات شیمیایی با 21.6 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت فلزات اساسی با 21.3 میلیارد تومان و صنعت حمل و نقل با 19.4 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

برای دیدن روند 30 روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از سه‌شنبه 1 آبان‌ماه ورق بزنید.

منبع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *