صعود دلار هرات به کانال بالاتر / افزایش قیمت طلا و سکه سرعت گرفت

صعود دلار هرات به کانال بالاتر / افزایش قیمت طلا و سکه سرعت گرفت
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز پنجشنبه ۴ آبان‌ماه در بازار ارز هرات وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و در سوی دیگر، افزایش قیمت طلا و قیمت سکه سرعت گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در چهارمین روز ماه جاری شاهد قدرت‌نمایی جناح افزایشی بود. قیمت هر قطعه سکه امامی که روز قبل با رشد 400 هزار تومان تا پله دوم مرز 29 میلیون و 200 هزار تومان بالا رفته بود، امروز پنجشنبه 4 آبان‌ماه با شوک افزایشی قیمت طلای جهانی، سه پله دیگر بالا رفت و به 29 میلیون و 500 هزار تومان رسید. دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند درصورتی‌که فلز گران‌بهای داخلی محدوده یاد شده را حفظ کند به تدریج می‌تواند برای شکست مرز 30 میلیون تومان تلاش کند. البته برخی دیگر می‌گفتند شکست مرز یاد شده نیازمند اخبار و فاندهای قوی‌تر است.

همان‌طور که گفته شد قیمت اونس طلا امروز جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد و به مرز 1993 دلار رسید؛ اما عصر امروز در حدود 1973 دلار به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل 7 دلار کاهش را نشان می‌دهد. در حال حاضر تریدینگ اکونومیکس، گزارش‌های خوب آمریکا و دست باز فدرال رزرو برای سیاست انقباضی را دلیل برگشت اونس طلا دانسته‌ است. اما این وضعیت به‌خاطر مشخص نبودن وضعیت خاورمیانه ناپایدار است و افزایش تنش‌ها می‌تواند طلای جهانی را به بالای مرز 2 هزار دلار پرتاب کند.

در بازار ارز تهران هم قیمت دلار عصر امروز در مقایسه با روز قبل نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکرد و با 51 هزار و 300 تومان به فروش رسید. آرامش نسبی نرخ دلار تهران در حالی است که در هرات اسکناس آمریکایی امروز وارد کانال 51 هزار تومان شد و تا 51 هزا رو 200 تومان رفت.

پیش از شروع معاملات نقدی امروز پیشکسوت های بازار گفته بودند اگر قیمت دلار هرات امروز بالای 50 هزار و 600 تومان تثبیت دهد می‌تواند وارد کانال 51 هزار تومان شود. مقاومت مهم قیمت دلار در این کانال 51 هزار و 100 تا 200 تومان خواهد بود که اگر قیمت دلار این محدوده را بشکند می‌تواند با افزایش، تا 51 هزار و 500 تومان بالا برود. در مقابل اگر قیمت دلار دوباره به پایین سطح 50 هزار و 600 تومان برود می‌تواند با کاهش تا حمایت 50 هزار و 200 تومان پایین برود. به عقیده تکنیکالیست‌ها تا زمانی که قیمت دلار بالای 49 هزار و 600 تومان قرار دارد اسکناس آمریکایی شانس صعود دارد. این دسته می‌گویند سطح 49 هزار و 600 تومان در به حمایت مهمی تبدیل شده است که درصورتی‌که خبر آتش‌بس قطعی شود احتمالاً برای دلار یک آزمون مهم را رقم خواهد زد.

در این‌ بین، نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان صعودی محدودی ثبت کرد و از 14 هزار تومان به 14 هزار و 70 تومان رسید. نکته مهم این است که این روزها درهم و دلار در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند و روز قبل با افزایش عرضه درهم توسط بازارساز در روز افزایشی دلار حباب درهم کاهش یافت و به زیر صد تومان رسید که نشان می‌دهد در این نقطه بازار، بازارساز عرضه خود را برای جلوگیری از رشد دلار بالا برده است.

 

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز