صرافی کوین بیس با موفقیت شبکه لایتنینگ بیت کوین را راه‌اندازی کرد

صرافی کوین بیس با موفقیت شبکه لایتنینگ بیت کوین را راه‌اندازی کرد
خلاصه اخبار

صرافی کوین بیس شبکه لایتنینگ بیت کوین را راه‌اندازی کرد که تغییری اساسی را به سمت پرداخت‌های سریع‌تر و اقتصادی‌تر بیت کوین نشان می‌دهد. ورود شبکه لایت کوین به صرافی کوین بیس به تقاضای رو به رشد تراکنش‌های بیت کوین کمک خواهد کرد. به گزارش میهن بلاکچین، نقل‌و‌انتقالات آنی در شبکه لایه ۲ لایتنینگ بالاخره …

صرافی کوین بیس شبکه لایتنینگ بیت کوین را راه‌اندازی کرد که تغییری اساسی را به سمت پرداخت‌های سریع‌تر و اقتصادی‌تر بیت کوین نشان می‌دهد. ورود شبکه لایت کوین به صرافی کوین بیس به تقاضای رو به رشد تراکنش‌های بیت کوین کمک خواهد کرد.

به گزارش میهن بلاکچین ، نقل‌و‌انتقالات آنی در شبکه لایه 2 لایتنینگ بالاخره به بزرگترین صرافی بیت کوین جهان راه پیدا کرد. این صرافی شروع به پشتیبانی از شبکه لایتنینگ بیت کوین کرده است و به کاربران امکان انتخاب بین لایتنینگ و شبکه بیت کوین را در هنگام انتقال بیت کوین می‌دهد.

کوین بیس شبکه لایتنینگ را فعال کرد

اخیرا کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است، به طوری که کارمزد تراکنش‌های با اولویت متوسط به 146 دلار و تراکنش‌های با قیمت بالا به 170 دلار رسیده است. اگرچه وضعیت تا حدودی عادی به نظر می‌رسد اما با کارمزد تراکنش‌های 1.63 دلاری برای تراکنش‌‌های با اولویت متوسط و 1.89 دلاری برای تراکنش‌های با اولویت بالا، این نوسانات در کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیاز به یک راه حل فوری دارد.

در مقابل، شبکه لایتنینگ که به تازگی در کوین‌بیس به کار گرفته شده است، این هزینه‌ها و تاخیرها را به شدت کاهش می‌دهد و هزینه‌ها را 1٬890 برابر به کمتر از میانگین تراکنش‌های با اولویت بالا می‌رساند. بنابراین، شبکه لایتنینگ انتقال بیت کوین را به صورت فوری و مقرون به صرفه تسهیل می‌کند.

نمودار کارمز دبیت کوین در استخر ممپول
نمودار کارمزد بیت کوین در استخر ممپول؛ منبع: گلس نود

به این ترتیب، کاربران صرافی کوین بیس اکنون می‌توانند از تراکنش‌های فوری حساب‌های خود لذت ببرند. این موضوع نشان‌دهنده ارتقای سرعت و کاهش قابل توجه کارمزد نسبت به فرآیند قبلی است که ممکن بود ساعت‌ها طول بکشد.

همکاری کوین بیس با لایت اسپارک (Lightspark) برای پیاده‌سازی این فناوری نشان‌دهنده تعهد آن به تقویت شبکه بیت کوین، کاهش کارمزدها و زمان تراکنش‌ها است. این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تر کوین‌بیس برای ایجاد انقلابی در پرداخت‌های سنتی با استفاده از فناوری بلاکچین است که دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تری ارائه می‌کند.

این امر به ویژه برای جوامع بدون بانکداری و با به حداقل رساندن هزینه‌های غیرضروری و تاخیرهای موجود در بانکداری متعارف، به پر کردن شکاف مالی کمک می‌کند.

تا به حال، انتقال بیت کوین در کوین بیس به صورت آنچین انجام می‌شد که می‌توانست از 10 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد. اما شبکه لایتنینگ که بر بستر بیت کوین ساخته شده است، انتقال فوری بیت کوین به صورت آفچین را با کسری از هزینه امکان‌پذیر می‌کند.

مرجع: میهن بلاکچین