صرافی بیترکس بار دیگر زیر ذره‌بین مجریان قانون قرار گرفت

صرافی بیترکس بار دیگر زیر ذره‌بین مجریان قانون قرار گرفت

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دستور دادگاه اسپانیا برای تحقیق در رابطه با سرقت دارایی یکی از کاربران صرافی بیترکس

دادگاه اسپانیایی به پلیس این کشور دستور داد تا در رابطه با «کلاهبرداری کامپیوتری» در پلتفرم صرافی بیترکس(Bittrex) تحقیق کند. این دستور در نتیجه‌ی شکایت یکی از کاربران این پلتفرم صادر شده است. وی ادعا کرده است که 1٫3 بیت کوین(به ارزش تقریبی 58 هزار دلار) که در این پلتفرم ذخیره کرده بود را از دست داده است.

بر اساس گزارش یکی از رسانه‌های اسپانیایی زبان، یکی از کاربران صرافی بیترکس در تلاش برای دسترسی به دارایی‌های خود که بر روی این پلتفرم ذخیره‌سازی کرده بود با مشکل مواجه شده است. با این وجود، وی توانست پس از 48 ساعت به حساب خود دسترسی یابد اما تمامی دارایی‌های وی ناپدید شده بود. این کاربر بلافاصله با پشتیبانی صرافی تماس گرفت که دلیل آن را «سرقت دارایی‌ها توسط مجرمان اینترنتی» اعلام کرده‌اند.

 در همین راستا، دادگاه اسپانیایی به سازمان مجری قانون دستور داد تا با اجرای سری تحقیقات فرد مجرم را شناسایی کند. این دادگاه از «شرکت بیمه‌ی صرافی بیترکس» درخواست کرده است تا در این تحقیقات مشارکت کند و بیمه‌نامه‌ی مناسبی را ارائه کند.

صرافی بیترکس پروتکل‌های امنیتی لازم را فراهم نکرده است

در همین زمان، یک کارشناس به‌طور ناشناس فهرستی از جریمه‌های احتمالی را گزارش کرده است که صرافی بیترکس در نتیجه‌ی از دست رفتن دارایی‌های این کاربر با آن‌ها مواجه خواهد شد. این کارشناس صرافی بیترکس را در این حادثه مقصر ارزیابی کرده و اظهار داشت:

صرافی بیترکس پیش از وقوع این حادثه(در بیست و ششم می) امکان 4 تلاش ناموفق برای دسترسی به حساب را از آدرس‌های آی‌پی مختلف از مناطق مختلف و سیستم‌عامل‌های متفاوت را فرآهم کرده بود که در تضاد با منافع کاربران قرار دارد و این صرافی هیچ اقدامی را برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی انجام نداده است. دیدگاه یک کارشناس ناشناس

بر اساس اظهارات وی هکر‌ها با استفاده از آی.پی مناطق مختلفی شامل فرانسه، گرانادا، مادرید و شهری در ایالات متحده‌ی آمریکا به حساب کاربری قربانی وارد شده‌اند. همچنین مجرمان از سیستم عامل متفاوتی(نسبت به سیستم عامل مالک حساب) برای ورود به حساب کاربری قربانی استفاده کرده‌اند که نقص امنیتی بیترکس را نشان می‌دهد.

در حالی که نقایص امنیتی بیترکس زیان کاربران این صرافی را به همراه داشته است، این صرافی برای گسترش حوزه‌ی فعالیت خود تلاش می‌کند. بر اساس گزارش کوینیت، بیترکس بازار خرید و فروش سهام توکنیزه شده‌ی شرکت‌ها را راه‌اندازی کرده است.

نظر شما نسبت به سرقت بیت کوین‌های یکی از کاربران صرافی بیترکس چیست؟ آیا بیترکس و دیگر صرافی‌ها در مراقبت از دارایی کاربران خود و ایجاد پروتکل‌های امنیتی لازم کوتاهی می‌کنند؟ آیا تاکنون شرایط مشابهی را تجربه‌ کرده‌اید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.