صرافی بایننس و رویای تبدیل شدن به فیسبوک ارزهای دیجیتال

صرافی بایننس و رویای تبدیل شدن به فیسبوک ارزهای دیجیتال
خلاصه اخبار

اینکه بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا روز به روز در حال پیشرفت است، بر کسی پوشیده نیست. آن روزها که فقط صرافی بایننس مکانی برای داد و ستد ارزهای دیجیتال بود گذشته است.

در مدت دو سال گذشته بایننس (Binance) تبدیل به یک فروشگاه بزرگ برای تمامی ارزهای دیجیتال شده است که در سطح بین المللی فعالیت می کند. از این رو شباهت های زیادی بین فیس بوک و صرافی بایننس وجود دارد. درست مانند بایننس، فیس بوک در زمان راه اندازی به عنوان یک محصول مناسب و کارآمد که بازار هدف آن دانش آموزان و دانشجویان آمریکایی بود، تلقی می شد. قبل از اینکه فیس بوک وارد عرصه رقابت بشود و برنده این رقابت باشد، شبکه اجتماعی مای اسپیس (Myspace) دنیا را تسخیر کرده بود.

اما با نظارت و هدایت مارک زاکربرگ که سعی می کرد در حین خونسردی روی همه چیز کنترل داشته باشد، فیس بوک تبدیل به غولی شد که توسط خزنده های خود (Web crawler) به تمامی نقاط وب دنیا دسترسی داشت. نزدیک به 30 درصد مردم دنیا از فیس بوک استفاده می کنند به طوری که جایی برای رقبا و سایر پلتفرم ها در این زمینه وجود ندارد.

اگر خصوصیات هر دو متصدی  فیس بوک و بایننس را مقایسه کنیم به تشابهات زیادی میرسیم. از جمله محبوبیت مارک زاکربرگ در سال های اولیه فیس بوک، و محبوبیت و احترامی که جامعه ارز دیجیتال در حال حاضر برای ژانگ پنگ ژائو قائل است.

فعالیت و استفاده ی ژانگ پنگ ژائو از توییتر به منظور ارتباط با 333,000 نفر دنبال کننده خود و جامعه ارز دیجیتال باعث تجلیل و محبوبیت او و سازمان تحت مدیریت او شده است.

او در این باره می گوید:

” روش استفاده من از توییتر: من به دنبال انرژی مثبت می روم، منفی گرایی ها را مسدود می کنم، در واقع من خودم هستم، یک آدم معمولی نه چیزی بیشتر، من همیشه در حال تعامل با جامعه حمایت کننده مان هستم و از تمامی 300 هزار دنبال کننده خود تشکر می کنم.”

این روش به وضوح برای صرافی بایننس که تازه به مدت دو سال است پا به این عرصه گذاشته، واکنش های مثبتی به همراه داشته است. در حال حاضر این صرافی دفاتر بسیاری در سراسر دنیا دارد، از معاملات چند زبانه پشتیبانی می کند و گستره تعداد کاربران آن بصورت مداوم در حال افزایش است. همچنین محصولاتی از قبیل آزمایشگاه بایننس، پلتفرم Binance Launchpad، آکادمی آموزشی، بخش های تحقیق و توسعه و زنجیره بایننس را می توان به عنوان رقیبی برای اتریوم به لیست در حال گسترش صرافی بایننس اضافه کرد.

در کنار سایر موارد به بایننس کوین (BNB) نیز باید اشاره کرد، توکنی که امسال به تنهایی 250 درصد رشد داشت و در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه کل در گردش 3.12 میلیارد دلار در جایگاه هفتم قرار دارد. هیچ شکی در تسلط حال حاضر بایننس بر پروژه های بلاک چین و فضای ارز دیجیتال نیست؛ اما فقط زمان می تواند بگوید که آیا این شرکت مبتنی بر ارزهای دیجیتال با مدیریت مرموز خود جا پای فیسبوک می گذارد و کل این سیستم را تسخیر می کند یا خیر!

منبع: currencytimes.co.in

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.