صدا و سیما توسعه برنامه‌های چالشی را هدف‌گذاری کرده است

صدا و سیما توسعه برنامه‌های چالشی را هدف‌گذاری کرده است
خلاصه اخبار

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس صداوسیما در این کمیسیون، گفت: «پیمان جبلی» تاکید کرد که در حوزه تبیین محافظه کار نیستیم و تلاش کردیم برنامه‌های چالشی را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،‌ ابراهیم رضایی درباره نشست امروز سه شنبه – 10 مهرماه – کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: کمیسیون میزبان رئیس صدا و سیما بود و آقای جبلی گزارشی درباره عملکرد سه سال گذشته صدا و سیما به اعضای کمیسیون ارائه داد و به چالش ها و مشکلات این سازمان اشاره کرد.

وی افزود: رئیس صدا و سیما به این موضوع اشاره کرد که در حوزه تبیین محافظه کار نیستیم و تلاش کردیم برنامه‌های چالشی را توسعه دهیم و جهت گیری سازمان و صدا و سیما در راستای اجرای سند تحول رسانه ملی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: او به سند محوری در سازمان صدا و سیما تاکید کرد و اینکه این سازمان رویکرد حل مشکلات در کشور را دنبال می کند. همچنین به مشکلات سازمان در حوزه فنی، بودجه ای، سیاست خارجی و محدودیت هایی که غرب برای رسانه ملی ایجاد کرده اشاره کرد.

رضایی با اشاره به حضور عابدینی و نوروزی معاونت های سیاسی وبرون مرزی سازمان صدا و سیما در این نشست یادآور شد: گزارشی درباره فعالیت ها، ماموریت ها، مشکلات و چالش های سازمان صدا و سیما توسط این دو معاونت به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وی درباره مطالبی که اعضای کمیسیون در این نشست بیان کردند، گفت:‌ راه اندازی ماهواره مستقل برای پخش برنامه های رسانه ملی، برنامه سازی در رسانه ملی، تبیین حوادث و رویدادها از سوی صدا و سیما،‌ داشتن روایت اول از طرف این رسانه و لزوم پاسخ دادن به شبهات از جمله محورهای مطرح شده توسط نمایندگان بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ رفع تنگناهای مالی صدا و سیما، تحول در خبر رسانی، بستر سازی برای امنیت پایدار، تبیین سیاست های کشور، اثرگذاری در دنیا و منطقه، داشتن مرجعیت رسانه ای، کیفی سازی برنامه ها، مخاطب محوری، اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب از سوی رسانه ملی دیگر محورهایی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *