ششمین بانک‌ بزرگ جهان معاملات سهام مایکرواستراتژی را ممنوع اعلام کرد

ششمین بانک‌ بزرگ جهان معاملات سهام مایکرواستراتژی را ممنوع اعلام کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بانک اچ.اس.بی.سی سهام مایکرواستراتژی را در لیست سیاه معاملاتی قرار داد

بر اساس اطلاعیه‌ی اخیر بانک انگلیسی اچ.اس.بی.سی(HSBC) مشتریان این بانک دیگر قادر به خرید سهام شرکت مایکرواستراتژی(MicroStrategy) از طریق پلتفرم‌ معاملاتی اچ.اس.بی.اینوست.دایرکت(HIDC) نیستند و نام این شرکت به لیست سیاه قرار گرفته است.

اچ.اس.بی.سی در پیام مستقیم به مشتریان خود که در گذشته سهام شرکت مایکرواستراتژی را خریداری کرده بودند، اعلام کرده که سهام بیشتری را خریداری نکنند.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری کمیام(Camiam) ادعا کرده که چنین پیامی را از بانک اچ.اس.بی.سی دریافت کرده است.

Camiam
سلام، مایکل سیلور در صورت امکان، قانونی بودن بخشنامه‌ی جدید بانک اچ.اس.بی.سی را در تیم حقوقی خود بررسی کنید! آن‌ها اجازه‌ی خرید سهام شرکت مایکرواستراتژی را به ما نمی‌دهند و مطمعناً این اقدام قانونی بنظر نمی‌رسد.

به‌نظر می‌رسد که لیست سیاه بانک اچ.اس.بی.سی بخشی از سیاست اصلاح شده‌ی این بانک است که کاربران خود را از فعالیت در بازار رمزارزها منع می‌کند:

«پلتفرم معاملاتی اچ.اس.بی.اینوست.دایرکت(HIDC) در تسهیل (خرید، فروش یا مبادلات) رمزارزها و یا محصولاتی که مستقیماً از عملکرد بازار رمزارزها تاثیر می‌پذیرند، مشارکت نخواهد داشت.»

اچ.اس.بی.سی در اطلاعیه‌ی رسمی خود سهام شرکت مایکرواستراتژی را محصول مبتنی بر رمزارزها ارزیابی کرده و به همین دلیل سهام این شرکت را در لیست سیاه قرار داده است.

شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی یکی از نخستین شرکت‌های سهام عام در ایالات متحده‌ی آمریکا محسوب می‌شود که رمزارز بیت کوین را به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری پذیرفته است. این شرکت از زمان نخستین مرحله‌ی سرمایه‌گذاری خود تاکنون بیش از 90 هزار واحد بیت کوین را خریداری کرده و از آن نگهداری می‌کند. در نتیجه‌ی بازار صعودی بیت کوین، ارزش دارایی‌های مایکرواستراتژی هم‌اکنون به بیش از 5/4 میلیارد دلار رسیده است.

احتمال ممنوعیت معاملات سهام تسلا و اسکوئر

قرار دادن سهام شرکت مایکرواستراتژی در لیست سیاه آخرین تلاش اچ.اس.بی.سی برای مقابله با صنعت رمزارزی محسوب می‌شود. اچ.اس.بی.سی که هم‌اکنون در جایگاه ششمین بانک بزرگ جهان قرار دارد، در ابتدای سال جاری میلادی انتقال سود فعالیت کاربران در صرافی‌های مرزارزی به حساب بانکی آن‌ها را ممنوع اعلام کرد.

با وجود اعمال محدودیت اچ.اس.بی.سی برای خرید سهام شرکت مایکرواستراتژی، گزارشات مختلفی در رابطه با اعمال ممنوعیت‌های مشابه برای سهام سایر شرکت‌هایی که بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز منتشر شده است. با این وجود، نام سرمایه‌گذاران بزرگ بازار بیت کوین همانند شرکت‌های اسکوئر(Square)، تسلا(Tesla) و هوت8(Hut 8 Mining) همچنان در فهرست معاملاتی اچ.اس.بی.اینوست.دایرکت وجود دارد.

اچ.اس.بی.سی بزرگترین بانکی است که نسبت به سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی در بازار بیت کوین واکنش منفی نشان داده است. پیشتر بانک سی.تی.بنک(Citibank) در دسامبر 2020 رتبه‌ی شرکت مایکرواستراتژی را به دلیل سرمایه‌گذاری «نامتناسب» بر روی بیت کوین کاهش داده است.

سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی بر روی بیت کوین در ابتدا جهش ارزش سهام این شرکت را به همراه داشت و در همین راستا ارزش هر سهم این شرکت به بیشینه‌ی 21 سال اخیر یعنی 1,200 دلار رسید اما هم‌اکنون در یک روند اصلاحی به محدوده‌ی 711 دلار رسیده است.

نظر شما نسبت به رویکرد بانک اچ.اس.بی.سی برای قراردادن سهام شرکت مایکرواستراتژی در لیست سیاه معاملاتی پلتفرم اچ.اس.بی.اینوست.دایرکت چیست؟ آیا همزمان با گسترش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در بازار رمزارزها بانک‌های مخالف صنعت رمزارزی نیز رویکرد اشتباه خود را تغییر خواهند داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.