شرکت مایکرواستراتژی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار بیت کوین خریده است

شرکت مایکرواستراتژی بیش از ۱.۶ میلیارد دلار بیت کوین خریده است

گزارش درآمد سه ماهه اول مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نشان داد که این شرکت تقریباً 25250 بیت کوین به ارزش 1.65 میلیارد دلار را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ (به طور میانگین با قیمت 65232 دلار) خریده است. مایکرواستراتژی با آخرین خرید خود، اکنون 214400 بیت کوین دارد که تقریباً معادل 1٪ از کل عرضه بیت کوین است. این شرکت کل بیت کوین‌های خود را با هزینه 7.54 میلیارد دلار یا 35180 دلار به ازای هر توکن خریده است.

گزارش مایکرواستراتژی نشان می‌دهد که با وجود کاهش درآمد این شرکت، میزان سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین افزایش یافته است. مجموع درآمد این شرکت برای سه ماهه اول به 115.2 میلیون دلار رسید و 5.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

با این حال درآمد مایکرواستراتژی از محل خدمات آن با رشدی 22 درصدی نسبت به سال گذشته به 23.0 میلیون دلار رسید و نشان داد که تقاضای نرم‌افزارهای ابری این شرکت افزایش یافته است. این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۴ بیش از 53.1 میلیون دلار زیان خالص ثبت کرده که در مقایسه با درآمد خالص 461.2 میلیون دلاری گزارش‌شده در سه ماهه مشابه سال گذشته کاملاً متفاوت است. البته این ضرر بیشتر به خاطر زیان 191.6 میلیون دلاری ناشی از کاهش بیت کوین به دست آمده است. شایان ذکر است که هزینه‌های عملیاتی مایکرواستراتژی خک با رشدی 152.8 درصدی به 288.9 میلیون دلار رسیده است.

علی‌رغم این فشارهای مالی، مایکرواستراتژی به استراتژی خود برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ادغام پلتفرم‌های نرم‌افزاری‌اش در خدمات ابری خوشبین است. تایید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات بیت کوین هم این چشم‌انداز را تقویت کرده و نشان داده که تقاضای سرمایه‌گذاران نهادی برای ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cryptoslate

برچسب‌ها