شرکت اپل در تلاش است جایگاه خود در بخش هوش مصنوعی را تقویت کند

شرکت اپل در تلاش است جایگاه خود در بخش هوش مصنوعی را تقویت کند

طبق گزارش‌های موجود، شرکت اپل در جست‌وجوی یک شریک بزرگ است تا به تقویت جایگاه آن در بخش هوش مصنوعی (AI) کمک کند و قابلیت‌های آیفون را بهبود دهد. وب سایت بلومبرگ با استناد به منابع متعدد، اعلام کرده است که اپل و شرکت اوپن ای‌آی (OpenAI) مذاکرات جدی را آغاز کرده‌اند تا در مورد ادغام بیشتر فناوری‌های هوش مصنوعی در iOS صحبت کنند.

با این حال، بعضی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل ممکن است با گوگل به عنوان یکی دیگر از شرکای بالقوه خود مذاکره کند. برخی از افراد باور داشتند که جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی شرکت اپل در چند سال گذشته کاهش یافته بود. در نتیجه با خروج ایان گودفلو (Ian Goodfellow) از اپل بسیاری از کاربران محصولات این شرکت نسبت به آینده آن نگران شدند. شایان ذکر است که گودفلو به فعالیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مشهور است و از سال ۲۰۲۲ از اپل خارج شده است.

البته پس از خروج گودفلو، اپل همچنان در بخش هوش مصنوعی فعال بوده است. این شرکت اخیراً ۸ از مدل‌ زبان بزرگ منبع باز رونمایی کرده است که تعداد آن‌ها به ۸ مورد می‌رسد. این اتفاق نشان‌دهنده تعهد مداوم اپل به فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است اما به نظر می‌رسد که مدل‌های توسعه‌یافته در آن نمی‌توانند با مدل‌های مشهوری مثل چت‌ جی‌پی‌تی و جمنای رقابت کنند.

تحلیلگران باور دارند که اپل در تلاش است نقش خود در بخش هوش مصنوعی را تا قبل از کنفرانس سالانه WWDC در ماه ژوئن (خرداد) تقویت کند. رویداد WWDC یک نمایشگاه مهم برای بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین محصولات اپل است اما به نظر می‌رسد این شرکت در سال نسبتاً آرام 2024 چیز خاصی برای عرضه ندارد. این در حالی است که بزرگ‌ترین رقیب این شرکت، یعنی مایکروسافت بعد از آغاز همکاری خود با OpenAI به جایگاه نسبتاً خوبی رسیده است.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها