شرط صیدی برای دامنه نوسان و بررسی نرخ بهره و ارز نیمایی با بانک مرکزی

شرط صیدی برای دامنه نوسان و بررسی نرخ بهره و ارز نیمایی با بانک مرکزی
خلاصه اخبار

رئیس سازمان بورس از تعامل با بانک مرکزی در مورد نرخ بهره و کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی و آزاد خبر داد و گفت: دامنه نوسان به شرط عادی شدن شرایط به وضع قبلی بازمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حجت اله صیدی در نخستین نشست با مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه و مدیران شرکت‌های گروه خدمات بازار سرمایه، اعلام کرد: برای رفع مشکلات باید به تشکیل سرمایه اهتمام ورزید که در این فرایند، دغدغه‌های لزوم ایجاد ابزارهای مالی جدید، کارآمدتر شدن عملکرد صندوق‌ها و کنترل و مدیریت نرخ سود حل خواهد شد.

کاری برای مصارف بودجه نمی‌توان انجام داد اما با نگاهی به فرصت‌ها و در نظر گرفتن ظرفیت‌های بازار سرمایه و مجموعه‌ شرکت‌های تامین سرمایه، گروه خدمات بازار سرمایه و دیگر ارکان بورس، می‌توان برنامه‌هایی را برای سمت و سو دادن به منابع بودجه تهیه و تدوین کرد.

لوتوس

به اتکای طرح کلان مولدسازی، برنامه فروش سهام یا تبدیل دارایی های بزرگ دولت به شرکت سهامی و عرضه آن و دیگر فرصت‌های موجود، می‌توان اقداماتی را به منظور تامین منابع از مسیر بازار سرمایه انجام داد.

ترس از دست دادن منافع، مانعی بورسی شدن برخی شرکت‌های بخش خصوصی شده است. مدیران شرکت‌های تامین سرمایه با مذاکره و توجیهات فنی با شرکت های حاضر در بخش خصوصی‌ می‌توانند نظر آن‌ها را برای حضور در بورس جلب و مسیر را هموارتر کنند. ماموریت اصلی در دولت جدید باید توسعه فعالیت‌ها، همکاری بیش از پیش با بخش خصوصی و همکاری با شرکت‌های بزرگ برای اجرای طرح‌های ملی و مهم باشد.

اگر دو یا سه پروژه بزرگ دولت از طریق تبدیل به اوراق، تشکیل شرکت سهامی و صندوق پروژه پیش رود، بازار سرمایه بزرگ‌تری خواهیم داشت.

کاهش مقررات دست و پاگیر

سازمان بورس موظف است ضمن رعایت اصول، مقررات دست و پاگیر را در تشکیل سرمایه، جذب نیرو و بکارگیری ابزارها کاهش دهد و فضا به سمت عادی سازی پیش برود. اگر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده و صندوق‌ها افزایش یابد، شاهد افت شاخص نخواهیم بود.

ادامه تعامل با بانک مرکزی

در جلسه‌ با رئیس بانک مرکزی، قرار شد کارگروهی مشترک برای رفع مشکلات تامین سرمایه‌های بانکی تشکیل و نرخ بهره، فاصله نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد و دیگر مسائل بررسی شود.

کاهش دامنه نوسان اقدامی احتیاطی بود

انتظارات از بازار سرمایه متعدد و نظرات مختلف است. لذا با توجه به شرایط سیاسی موجود، اعمال محدودیت دامنه نوسان اقدام احتیاطی چند روزه است. در نتیجه اگر شرایط عادی شود به وضع قبلی بازمی‌گردد.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *