شبکه بیت کوین از ارتقاء سافت فورک Taproot استقبال می کند

شبکه بیت کوین از ارتقاء سافت فورک Taproot استقبال می کند

سافت فورک Taproot مفهوم درخت نحوی انتزاعی مرکلیزه شده (MAST) را برای بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین معرفی می کند.

شبکه بیت کوین (BTC) پس از توافق 90 درصدی از ماینرها و استخرهای استخراج بین بلوک های 709488 و 709632، سافت فورک Taproot را با موفقیت فعال کرد.

این نقطه عطف نشان دهنده اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از آگوست 2017 است که راه حل اصلی لایه دو بیت کوین، شبکه لایتنینگ و  Segregated Witness (SegWit) راه اندازی شد.

طبق یک وب سایت اختصاصی Taproot که توسط توسعه دهنده برجسته بیت کوین Hampus Sjöberg اداره می شودT «[MAST] می‌تواند به کارآمدتر و خصوصی‌تر کردن قراردادهای هوشمند تنها با آشکار کردن بخش‌های مربوطه قرارداد هنگام خرج کردن کمک کند.»

Sjöberg در صحبت با Cointelegraph خاطرنشان کرد که فعال‌سازی Taproot نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند دوباره شبکه را ارتقا دهد، که برای طول عمر شبکه بیت‌کوین بسیار مهم است. او افزود: “من فکر می کنم این بزرگترین پیروزی است.”

Sjöberg، که همچنین توسعه‌دهنده کیف پول Blixt Wallet بیت‌کوین لایتنینگ است، معتقد است که ارتقاء Taproot امکان بررسی قابلیت‌های خارج از زنجیره را فراهم می‌کند تا بار زیادی بر گره‌های بیت‌کوین شبکه وارد نشود.

علاوه بر این، Sjöberg معتقد است که MAST همچنین می‌تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی‌تر لایتنینگ کمک کند .

منبع : کوین تلگراف

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.