شبکه اصلی مانترا (Mantra) راه‌اندازی شد؛ قیمت OM بی‌اعتنا به اخبار

شبکه اصلی مانترا (Mantra) راه‌اندازی شد؛ قیمت OM بی‌اعتنا به اخبار
خلاصه اخبار

شبکه اصلی «مانترا» (MANTRA) با هدف افزایش امنیت و ارائه پاداش‌های استیکینگ در بلاکچین آن، به‌طور رسمی راه‌اندازی شد. به گزارش میهن بلاکچین، کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن اُم (OM)، در این اکوسیستم نقش داشته و از مزایای آن بهره‌مند شوند. راه‌اندازی شبکه اصلی مانترا سال ۲۰۲۴ سال مثبتی برای مانترا بوده؛ به‌طوری‌که این …

شبکه اصلی «مانترا» (MANTRA) با هدف افزایش امنیت و ارائه پاداش‌های استیکینگ در بلاکچین آن، به‌طور رسمی راه‌اندازی شد.

به گزارش میهن بلاکچین، کاربران می‌توانند با استیک کردن توکن اُم (OM)، در این اکوسیستم نقش داشته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی شبکه اصلی مانترا

سال 2024 سال مثبتی برای مانترا بوده؛ به‌طوری‌که این شبکه بیش از 25 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است. توکن OM نیز در طول این سال شاهد یک رشد نمایی بود.

نقش توکن OM در اکوسیستم دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) مانترا حیاتی است. با راه‌اندازی شبکه اصلی (mainnet)، کاربران اکنون می‌توانند توکن OM را استیک کنند تا امنیت شبکه را تامین کرده و پاداش استیکینگ در این زنجیره را کسب کنند.

جان پاتریک مالین (John Patrick Mullin)، مدیر عامل مانترا، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

ما از راه‌اندازی شبکه اصلی خود بسیار خوشحال هستیم و به‌طور رسمی از صنایع، شرکا و پروژه‌هایی که می‌خواهند با ما همکاری کنند و آینده دارایی‌های دنیای واقعی را بسازند، استقبال می‌کنیم.

با این حال، علی‌رغم راه‌اندازی شبکه اصلی در روز چهارشنبه، قیمت توکن اُ ام (OM) در چند روز اخیر کاهشی بوده است. در 24 ساعت گذشته، این توکن با 0.51٪ کاهش در حال حاضر با قیمت 1.40 دلار معامله می‌شود.

قیمت مانترا - منبع: بی‌این کریپتو
قیمت مانترا – منبع: بی‌این کریپتو

صنعت توکنیزاسیون دارایی‌های دنیای واقعی در سال جاری به‌طور قابل‌توجهی گسترش یافته است. توکن‌های RWA حدود 0.33٪ از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند و ارزش کل بازار آنها حدود 7.75 میلیارد دلار است.

مانترا بزرگ‌ترین بازیگر در این بخش است که با ارزش بازار 1.2 میلیارد دلار، پس از اندو (ONDO) قرار دارد.

همچنین، علاقه‌مندی به توکنیزاسیون دارایی‌های واقعی از سوی بازیگران نهادی در صنایع مختلف در حال افزایش است. به‌تازگی، لگال اند جنرال (Legal & General)، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و بازنشستگی مستقر در لندن با 1.5 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، اعلام کرده است که قصد دارد وارد اکوسیستم RWA شود.

اگر این تلاش موفقیت‌آمیز باشد، «لگال اند جنرال» به شرکت‌هایی مانند ریپل لبز (Ripple Labs) ملحق می‌شود که قبلاً شروع به بررسی اوراق قرضه بلندمدت توکنیزه‌شده، صندوق‌های بازار پول و سایر ابزارهای مالی کرده‌اند.

همچنین، استیت استریت (State Street)، یک شرکت خدمات مالی بزرگ مستقر در ایالات متحده نیز شروع به آزمایش اوراق قرضه توکنیزه‌شده و صندوق‌های بازار پول کرده است. این رویدادها نشان‌دهنده افزایش پذیرش فناوری بلاکچین در امور مالی نهادی است.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *