شایعات مربوط به استخراج رمزارز توسط شهرداری تهران درست از آب درآمد

شایعات مربوط به استخراج رمزارز توسط شهرداری تهران درست از آب درآمد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شهرداری ماینر می‌شود

به نظر می رسد گستردگی فعالیت شهرداری آن‌هم بدون نظارت کافی همچنان باعث بروز چالش‌های جدیدی برای این نهاد می‌شود؛ چالش‌هایی که تنها برخی از آنها رسانه‌ای شده و مسئولان شهری را وادار به پاسخگویی و واکنش می‌کنند.

کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز بیت‌کوین یکی از همین موارد است که این روزها به یکی از چالش‌های انتقادبرانگیز شهرداری تهران بدل شده است.

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه‌ی شورای شهر تهران در طول تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود در این خصوص گفت «گویا این مساله از طریق یکی از هموطنان و از طریق پیام‌های مردمی مطرح شده بود. من هم این موضوع را شنیدم و با توجه به اهمیت مساله از حراست شهرداری پیگیر ماجرا شدم».

شهرداری تهران ماینینگ استخراج رمزارز غیرمجاز
شهرداری تهران

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود در رابطه با انتشار شایعاتی مبنی بر استخراج رمزارز بیت کوین توسط شهرداری تهران اظهار داشت که:

در پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم که گویا متاسفانه اصل ماجرا درست بوده و در بخش پایانه‌های شهرداری، تعدادی ماینر برای استخراج ارز به صورت غیرقانونی استفاده می‌شده که اتفاقا حراست نیز موضوع را متوجه شده و جلوی آن را نیز گرفته است. زهرا نژاد بهرام

امکان جلوگیری کامل وجود ندارد

نژاد بهرام با تاکید براینکه فقط یک مورد از این نوع تخلف مشاهده شده است توضیح داد «بررسی‌های بعدی نشان داد که فقط همین یک مورد تخلف در مورد استفاده از ماینر‌ها وجود داشته که پرونده مسببین آن تحویل مراجع قضایی شده و مسؤل بخش مربوطه نیز برکنار شد».

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تاکید براینکه این ماجرا چند ماه قبل رخ داده است در پاسخ به این سوال که چرا نظارت کافی و سختگیرانه‌ای در شهرداری برای بروز تخلفاتی این‌چنینی وجود ندارد، افزود «نظارت وجود دارد اما شهرداری به قدری گسترده است که با وجود تمامی نظارت‌ها، بروز تخلفات در آن غیرممکن نیست. ما در شهرداری فقط هزار کیلومتر کابل نوری و به خاطر الکترونیکی شدن فرآیندهای سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار پیشرفته و عظیمی داریم که برق بسیار زیادی هم مصرف می‌کنند و در کمتر سازمانی می‌توانید مشابه آنها را ببینید».

وی در ادامه خاطرنشان کرد «از سویی شهرداری خانواده‌ی بسیار عظیمی است که فقط حدود 60 هزار نیرو دارد. همین موارد می‌تواند عده‌ای را وسوسه کند که احتمالا بخواهند از چنین ظرفیت عظیمی سوء استفاده کنند که البته با ابراز‌های در دسترس تا حد امکان جلوی آنها گرفته می‌شود. اما به هر حال در برخی از موارد نیز شاهد بروز چنین تخلفاتی هستیم که نمونه‌اش همین نصب و استفاده غیرقانونی از دستگاه‌های ماینر بود».

نژاد بهرام تصریح کرد:

شهرداری تهران ماینینگ استخراج رمزارز غیرمجازاین موارد با توجه به گستردگی عملکرد شهرداری نباید باعث شود تا شیوه‌های نظارتی و مدیریتی شهرداری زیر سوال برود. زهرا نژاد بهرام

نظر شما در رابطه صحبت‌های عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و پذیرش شایعات مربوط به استخراج رمزارز پس از یک ماه چیست؟ آیا راهکاری برای مقابله اینگونه فعالیت‌های غیرقانونی وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.