شاسی بلند سوزوکی به نمایشگاه مشهد آمد ؛ سوزوکی گرند ویتارای جدید چه مشخصاتی دارد؟

خلاصه اخبار

سوزوکی گرند ویتارا یکی از کراس اوور های وارداتی است که سابقه خوبی در ایران دارد و در دور جدید واردات توسط شرکت راسا موتور عرضه می شود.

سوزوکی گرند ویتارا یکی از کراس اوور های وارداتی است که سابقه خوبی در ایران دارد و در دور جدید واردات توسط شرکت راسا موتور عرضه می شود.

شرکت راسا موتور خاورمیانه که در نمایشگاه خودرو مشهد امسال شرکت کرده است، جدا از محصولات برند GAC محصولاتی از نشان سوزوکی را نیز به نمایش در آورده که گل سر سبد این محصولات برند سوزوکی گرند ویتارا است. همانطور که می دانید نسل های قبلی این شاسی بلند سوزوکی در ایران مونتاژ و عرضه می شد و در زمان خودش بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اما با آغاز دور جدید واردات خودرو شرکت راسا موتور در کنار عرضه دیگر محصولات سوزوکی نظیر بالنو، فرانکس، جیمنی و… به سراغ نسل جدید گرند ویتارا رفته که با توجه به سابقه خوبی که این خودرو در بازار ایران دارد، انتخابی هوشمندانه به شمار می رود.

مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا

نسل جدید گرند ویتارا که شرکت راسا موتور خاورمیانه واردات آن را بر عهده گرفته، به دلیل استفاده از سیستم مید هایبرید در بخش قوای محرکه خود به کراس اوور هیبریدی مبدل شده است. با این حال پیشرانه برقی این خودرو تنها در شرایطی خاص نظیر شروع حرکت، شتاب گیری و… وارد عمل می شود و عملا وظیفه تولید نیرو در این خودرو بر عهده پیشرانه بنزینی است.

در زیر کاپوت این شاسی بلند سوزوکی یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی حضور دارد که می تواند روی هم رفته 102 اسب بخار قدرت و 136.5 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو و یا تمامی چرخ ها منتقل کند.

طراحی کلی شاسی بلند سوزوکی

در نمای بیرونی سوزوکی گرند ویتارا بر خلاف بسیاری از خودرو های ژاپنی سبک طراحی بروز و مدرنی را می بینیم. چراغ های اصلی این خودرو در نمای جلو مطابق سبک طراحی خودرو های روز، درون سپر قرار کار شده که باعث می شود عمق و وسعت نوردهی بیشتر شود. سبک طراحی بخش های عقب تا حد زیادی مدرن و بروز بوده و هماهنگی خوبی با دیگر بخش های این خودرو دارد. در کل در بخش های بیرونی نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا می توان سبک طراحی خوبی را مشاهده کرد.

اما سبک طراحی درون کابین این خودرو بسیار ساده تر از نمای بیرونی آن بوده و از سبک طراحی پیچیده و عجیب و غریب در داخل کابین این خودرو خبری نیست که این موضوع می تواند نقطه ضعف این خودرو به حساب آید اما کیفیت خوب متریال آن می تواند این موضوع را جبران کند.

امکانات ایمنی و رفاهی نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا

در سوزوکی گرند ویتارا می توان امکانات مختلفی را مشاهده کرد که از جمله آنها می توان به؛ شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی ، شارژر بیسیم تلفن همراه، سنسور نور ، سنسور باران ، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، تنظیم حالت رانندگی و انتقال قدرت به چرخ ها، دنده پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی، اتصال مستقیم تلفن همراه به مالتی مدیا، هدآپ دیسپلی، فناوری LED چراغ ها، کروز کنترل، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه استارت استاپ اتوماتیک و… اشاره کرد.

در ادامه می خواهیم نگاهی مختصر به دیگر محصولات برند سوزوکی که با راسا موتور به ایران می آیند داشته باشیم.

سوزوکی فرانکس

یکی از خودرو هایی که در کنار سوزوکی گرند ویتارا در غرفه شرکت راسا موتور خاورمانه به نمایش در آمده، سوزوکی فرانکس (SUZUZKI FRONX) است. سوزوکی فرانکس در واقع یک کراس اوور کوچک شهری و یا هاچ بک کراس اقتصادی در سگمنت B است که بر اساس پلتفرم سوزوکی بالنو طراحی و در سال 2023 راهی وارد بازار های جهانی شده است.

سوزوکی فرانکس همانند گرند ویتارا جزو خودرو های مید هایبرید یا هایبرید خفیف به شمار می رود. در واقع این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه پیشرانه برقی بوده که این پیشرانه در شرایطی نظیر؛ شروع حرکت، حرکت در سربالایی و افت گشتاور ناشی از تعویض دنده و… به کمک پیشرانه بنزینی می آید. پیشرانه های به کار رفته در سوزوکی فرانکس می توانند نهایت قدرت 101 اسب بخار و گشتاور نهایی 137 نیوتن متر را تولید و قوای محرکه را از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT ، ساخت کمپانی آیسین، به چرخ های جلو منتقل کنند.

از جمله امکانات این خودرو می توانیم به؛ 6 کیسه هوا ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری ، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، هدآپ دیسپلی ، دنده پشت فرمان، استارت دکمه، ورود و خروج بدون کلید، فناوری LED چراغ ها ، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها و… اشاره کنیم.

سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو (Suzuki baleno) یک خودرو هاچبک اقتصادی تولیدی برند نام آشنا ژاپنی یعنی سوزوکی است. این خودرو برای اولین بار در سال 1996 در قالب یک سدان وارد بازار های جهانی شد اما در سال 2015 پلتفرم و کلاس این خودرو به طور کلی تغییر یافت و به یک هاچبک تبدیل شد.

سوزوکی بالنو در بازار های جهانی با مشخصات فنی مختلفی به بازار عرضه شده اما نسخه ای که در بازار ایران عرضه می شود دارای پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته 105 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

سوزوکی بالنو در کلاس و قیمت خود توانسته امکانات قابل توجهی نظیر؛ 6 کیسه هوا ی ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل ، هدآپ دیس پلی، کامپیوتر سفری، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تهویه اتوماتیک، سنسور باران، ورود خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه پایش فشار باد تایر ها ، آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری و… را دل خود جای دهد که این موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد.

سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی یک شاسی بلند آفرودی است که توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در دو نسخه سه در و پنج در در بازار ایران عرضه می شود. این خودرو یکی از محبوب ترین و اقتصادی ترین شاسی بلندهای دو دیفرانسیل در بازار جهانی بوده و فروش بالایی را تجربه کرده است.

سوزوکی جیمنی همانند سوزوکی بالنو از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند روی هم رفته 101 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این نیرو از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استپ گیت با اوور درایو توان را به چهار چرخ این شاسی بلند کوچک منتقل می شود.

در سوزوکی جیمنی نمی توان امکانات مختلف و متنوعی را دید که این موضوع می تواند نقطه ضعفی برای این خودرو به حساب آید اما اگر قیمت سوزوکی جیمنی را در بازار های جهانی نگاع کنیم متوجه می شویم که این خودرو قیمت آنچنان بالایی نداشته و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. با این حال تیپ فول آپشن جیمنی به شش کیسه هوا، فناوری LED چراغ ها، چراغشوی، نمایشگر 9 اینچی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، قفل دیفرانسیل الکتریکی محور جلو و عقب و… مجهز است که امکانات قابل قبولی به شمار می رود.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه 28 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه 31 شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت 16 الی 22 از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری 24 امین نمایشگاه خودرو مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

منبع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *