شاخص برنت در آستانه 80 دلار

شاخص برنت در آستانه 80 دلار
خلاصه اخبار

گروه بازار نفت: قیمت‌های آتی نفت‌خام برنت روز دوشنبه به بالای ۷۹.۵دلار در هر بشکه رسید ‌و بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته را تجربه کرد. این افزایش قیمت بعد از رشد ۹.۱‌درصدی هفته گذشته و در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اتفاق افتاد.

 نگرانی‌ها از وقوع جنگ وسیع‌‌‌‌‌‌تر در منطقه همچنان وجود دارد، به‌ویژه با ادامه حملات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان، با این حال به گزارش رویترز، رئیس‌‌‌‌‌‌جمهور آمریکا؛ جو بایدن از حمله به میادین نفتی ایران جلوگیری‌کرده و اعلام‌کرده که اقدامات جایگزین باید مدنظر قرار گیرد. با وجود نگرانی‌های ژئوپلیتیک، سوالات مربوط به تقاضای جهانی، به‌ویژه از چین‌ همچنان باقی است. انتظار می‌رود دولت چین اقداماتی جدید برای تحریک اقتصادی معرفی کند که می‌تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد. در همین حال، عربستان قیمت نفت را برای خریداران آسیایی افزایش، اما قیمت‌ها را برای بازارهای ایالات‌متحده و اروپا کاهش داد. قیمت نفت روز دوشنبه 7 اکتبرافزایش یافت و برنت نزدیک به 80 دلار معامله شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت‌های آتی نفت‌برنت با 1.11دلار، معادل 1.4‌درصد، به 79.16دلار در بشکه رسید. قیمت نفت‌خام وست‌تگزاس آمریکا 1.28دلار، معادل 1.7‌درصد، افزایش یافت و به 75.66 دلار رسید. قیمت برنت در هفته گذشته بیش از 8‌درصد و WTI نیز 9.1‌درصد افزایش یافت. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن از جمله روسیه که به‌‌‌‌‌‌طور جمعی به‌عنوان اوپک‌پلاس شناخته می‌شوند، بعد از اینکه در سال‌های اخیر برای حمایت از قیمت‌ها به‌دلیل تقاضای ضعیف جهانی، کاهش تولید داشتند، از دسامبر تولید خود را افزایش خواهند داد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *