سی ان ان: دموکرات‌های ارشد خواستار کناره‌گیری فوری بایدن از انتخابات هستند

سی ان ان: دموکرات‌های ارشد خواستار کناره‌گیری فوری بایدن از انتخابات هستند
خلاصه اخبار

«سی ان ان» در گزارشی مناظره جو بایدن با دونالد ترامپ را «فاجعه بار» توصیف کرده و نوشت: رهبران دموکرات خواستار کناره گیری هرچه سریع‌تر بایدن از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ شده اند.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش،‌ این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها خاطرنشان کرد: بیش از ده‌ها مقام فعلی و سابق دموکرات و همچنین حامیان مالی و متحدان دیرینه جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، معتقدند بایدن، باید در اقدامی برای نجات حزب دموکرات از کمپین انتخاباتی خود کناره گیری کند. آن‌ها می گویند او باید این هفته کناره گیری خود را اعلام کند.

این گزارش افزود: دموکرات ها از مطرح کردن درخواست خود از بایدن به صورت مستقیم به این امید که او خودش چنین تصمیمی می گیرد خودداری کرده اند، اما نشانه هایی وجود دارد که به نظر می رسد بایدن هیچ اقدامی برای بررسی جدی نگرانی‌های فزاینده حزب انجام نداده است.

سی ان ان با اشاره به خبر دستیاران بایدن مبنی بر این که او در آستانه سفر به ایالت های سرنوشت‌ساز است، نوشت: این موضوع نشانه این است که او هیچ برنامه ای برای تغییر مسیر و کناره گیری ندارد.

این رسانه خاطرنشان کرده که در ابتدا، این امید وجود داشت که با توجه به مناظره بد بایدن در هفته گذشته، خانواده رئیس‌جمهور، وی را متقاعد کنند که از نامزدی حزب دموکرات کناره‌گیری کند اما به نظر می رسد آن‌ها در مورد تصمیم او برای ادامه مبارزات انتخاباتی خود به اجماع رسیده اند و در مقابل کارکنان کاخ سفید را به خاطر اقدامات اشتباه او مقصر می دانند.

این گزارش افزود: در حالی که کمپین بایدن اصرار دارد که مناظره فقط یک شب بد برای رئیس جمهور 81 ساله آمریکا بوده، دموکرات های ارشد حزب تاکید می کنند که این مشکل یک حادثه یکباره نبوده که بتوان آن را اصلاح کرد.

سی ان ان با اشاره به حکم دادگاه عالی که به ترامپ مصونیت قابل توجهی در برابر تعقیب قضایی داده است نوشت: با این حکم، خطراتی، که قبلاً از سوی ترامپ وجود داشت بیشتر شده و این دموکرات‌های نگران را به پافشاری برای کناره‌گیری بایدن مصمم‌تر کرده است.

یکی از مقامات منتخب سابق دموکرات که سال‌ها از بایدن حمایت کرده، اما اکنون خواستار پایان مبارزات انتخاباتی او است، گفت: این تصمیم به رئیس‌جمهور سابق یک پیروزی حقوقی قابل‌توجه داده و «ترامپ را خطرناک‌تر می‌کند».

مرجع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *