سیکر، گوشی جدید سولانا معرفی شد!

سیکر، گوشی جدید سولانا معرفی شد!
خلاصه اخبار

سولانا از گوشی جدید خود به نام «سیکر (Seeker)» رونمایی کرد که نصف قیمت مدل قبلی خود است و امکانات بیشتری برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند. به گزارش میهن بلاکچین، این گوشی علاوه بر پاداش‌های ویژه، با فروشگاه اپلیکیشن غیرمتمرکز (Dapp) و سخت‌افزار به‌روزرسانی شده عرضه می‌شود. سیکر، گوشی هوشمند جدید سولانا معرفی شد …

سولانا از گوشی جدید خود به نام «سیکر (Seeker)» رونمایی کرد که نصف قیمت مدل قبلی خود است و امکانات بیشتری برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین، این گوشی علاوه بر پاداش‌های ویژه، با فروشگاه اپلیکیشن غیرمتمرکز (Dapp) و سخت‌افزار به‌روزرسانی شده عرضه می‌شود.

سیکر، گوشی هوشمند جدید سولانا معرفی شد

سولانا به تازگی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام «سیکر» رونمایی کرده است؛ دستگاهی که نصف قیمت مدل قبلی خود یعنی «ساگا (Saga)» است و برخلاف گذشته، دیگر تنها به میم‌کوین‌ها تکیه نخواهد کرد. گوشی ساگا که در ماه می سال گذشته عرضه شد، در ابتدا نتوانست توجه چندانی به خود جلب کند و با نقدهای منفی زیادی از سوی کاربران دنیای کریپتو و تحلیلگران فناوری روبه‌رو شد. اما در ماه دسامبر، رشد ناگهانی 1000٪ قیمت میم‌کوین بونک (BONK) باعث شد تا این دستگاه به یک‌باره پرفروش شود و موجودی آن در تاریخ 16 دسامبر به اتمام برسد. سولانا این اتفاق را فراموش نکرده و در تلاش است تا تجربه مشابهی را با گوشی جدید خود تکرار کند.

در نسخه جدید، سولانا به دنبال آن است که به 140 هزار کاربری که قبلاً مبلغی بین 450 تا 500 دلار برای پیش‌خرید سیکر پرداخت کرده‌اند، پاداش‌های ویژه‌ای ارائه دهد. «امت هالیِر» (Emmett Hollyer)، مدیر کل سولانا لبز، در گفت‌وگویی در رویداد Token2049 سنگاپور اعلام کرد که گوشی سیکر به‌عنوان «آهنربایی برای پاداش‌ها» عمل خواهد کرد، اما تاکید کرد که این دستگاه فقط یک «گوشی مخصوص میم‌کوین» نخواهد بود.

امت هالیر در toke2049
امت هالیر در toke2049

او بیان کرد که «سیکر مانند ساگا وسیله‌ای برای جذب پاداش‌ها خواهد بود، اما همچنین فرصتی بزرگ برای تیم‌های توسعه‌دهنده است تا تجربیات کاملاً جدیدی را ارائه دهند.» این گوشی دارای فروشگاه اپلیکیشن غیرمتمرکز ارتقا یافته و سخت‌افزار به‌روز شده‌ای خواهد بود که می‌تواند طیف گسترده‌ای از کاربردهای شبکه سولانا را پشتیبانی کند، از جمله میم‌کوین‌ها، دیفای (DeFi) ، پرداخت‌ها و بازی‌ها.

به گفته هالیِر، هدف اصلی آن‌ها این است که فروشگاه اپلیکیشن باز و آزاد باشد تا توسعه‌دهندگان بتوانند به سرعت اپلیکیشن‌های جدید را برای کاربران گوشی سیکر ارائه کنند و به این ترتیب بتوانند با سرعت بیشتری به استفاده از ترندهای نوظهور و کاربردهای جدید بپردازند.

از لحاظ سخت‌افزاری نیز، سولانا امیدوار است که با بهبود قابلیت‌های فنی دستگاه، مشتریان بیشتری را جذب کند. در حالی که گوشی ساگا سال گذشته به دلیل عدم توانایی رقابت با دستگاه‌هایی مانند آیفون یا گوگل پیکسل مورد انتقاد قرار گرفت، هالیِر اعلام کرد که سیکر دارای صفحه‌نمایشی باکیفیت‌تر، دوربین‌های بهتر و باتری ارتقا یافته‌ای خواهد بود که آن را «سبک‌تر، روشن‌تر و بهتر» از نسخه قبلی خود می‌سازد. با این حال، او تاکید کرد که سولانا قصد ندارد مستقیماً با غول‌های صنعت موبایل مانند اپل و سامسونگ رقابت کند.

به جای آن، تمرکز سولانا بر ارائه امکانات بیشتر در حوزه رمزنگاری برای کاربران است. هالیِر توضیح داد: «ما اهداف و کاربران متفاوتی داریم، اما خوشبختانه، سخت‌افزارهای پیشرفته گوشی‌های هوشمند به مرور زمان برای ما در دسترس‌تر شده‌اند.»

اگرچه کاربران همچنان ممکن است به امید پاداش‌های بزرگ از طریق میم‌کوین‌ها باشند، اما در حال حاضر ارزش توکن‌هایی که به کاربران گوشی سیکر ایردراپ شده‌اند، تنها حدود 266 دلار است، در حالی که ارزش ایردراپ‌هایی که روی گوشی ساگا قفل شده بود، به 1350 دلار می‌رسید. با این حال، هالیِر بر این باور است که با وجود اهمیت پاداش‌ها، گوشی سیکر به دنبال ارائه تجربه‌های جدید و گسترده‌ای برای کاربران خود خواهد بود که فراتر از دنیای میم‌کوین‌ها و پاداش‌هاست. او بیان کرد که «پاداش‌ها بخشی از داستان هستند، اما بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که مسیر در حال تغییر است و چیزهای بیشتری در پیش است.»

به گفته او، سولانا قصد دارد فروشگاه اپلیکیشن باز خود را تا حد امکان کاربرپسند و نوآورانه نگه دارد تا در هر لحظه بتواند به سرعت اپلیکیشن‌های جدید را بر اساس نیازهای کاربران عرضه کند. با مدل فروشگاه بدون کارمزد، این پلتفرم نوآوری‌هایی را امکان‌پذیر می‌کند که در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل دیده نمی‌شود. هالیِر همچنین اشاره کرد که سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن اپل و گوگل مانع از نوآوری در اپلیکیشن‌های کریپتو می‌شود، به ویژه در زمینه‌هایی مانند لانچ‌پدهای توکن که برای پروژه‌هایی مانند میم‌کوین‌های نوظهور ضروری هستند.

در نهایت، هالیِر افزود که او انتظار دارد سیکر به خانه‌ای برای تعداد زیادی از لانچ‌پدهای توکن تبدیل شود، چه میم‌کوین باشد و چه غیر آن و اینکه این دستگاه با ویژگی‌هایی که برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر شبکه‌های فیزیکی غیرمتمرکز (DePIN) مانند هلیوم (Helium) و اینفیلد (Infield) دارد، می‌تواند توسعه این نوع اپلیکیشن‌ها را تسهیل کند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *