سینما و سیاست؛ گفتگوی کاپولا و دنیرو درباره آینده آمریکا

سینما و سیاست؛ گفتگوی کاپولا و دنیرو درباره آینده آمریکا
خلاصه اخبار

فرانسیس فورد کاپولا در حین بحث درباره فیلم جدیدش «مگالوپلیس» به سیاست پرداخت و عنوان کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا ممکن است به سقوط روم شباهت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فرانسیس فورد کاپولا در گفتگویی که به عنوان بخشی از جشنواره فیلم نیویورک برگزار شد و با حضور رابرت دنیرو و اسپایک لی نیز همراه بود، درباره سفر طولانی‌اش برای ساخت یک حماسه رومی که در آمریکا مدرن به تصویر کشیده شده صحبت کرد.

فیلم «مگالوپلیس» به تعارضی بین سزار (با بازی آدام درایور)، هنرمند نابغه‌ای که به دنبال جهش به آینده‌ای یوتوپیایی است و شهردار مخالفش فرانکلین سیررو (با بازی جیانکارلو اسپوزیتو) می‌پردازد که به وضعیت موجود و عقب‌مانده پایبند است.

کاپولا گفت: «همیشه مردم به من می‌گفتند، چرا می‌خواهی فیلمی درباره آمریکا به عنوان روم بسازی؟ خوب، امروز آمریکا روم است و آن‌ها در حال تجربه همان چیزی هستند که روم با آن مواجه شد، به همان دلایلی که روم جمهوری‌اش را از دست داد و به امپراتوری رسید. ساختن فیلمی درباره آمریکا به عنوان روم بسیار آینده‌نگرانه بود، زیرا این اتفاق در چند ماه آینده خواهد افتاد. روم در آن زمان بسیار مرفه بود و پول زیادی به دست می‌آورد و سناتورها واقعاً به قدرت و ثروت خودشان علاقه‌مند بودند و کشور را مدیریت نمی‌کردند. خوب، همین اتفاق اینجا افتاده است. سناتورها و نمایندگان ما همه ثروتمند هستند و اعمال قدرت می‌کنند به جای اینکه کشور را اداره کنند، آن را به ورطه نابودی کشانده‌اند».

به گزارش هالیوود ریپورتر، کاپولا همچنین توضیح داد که تعمداً افرادی را برای ساخت این فیلم انتخاب کرده که مخالف هستند و در این فیلم بازیگرانی هستند که طرز فکرهای متفاوتی دارند… که همه با هم خوشحال و خلاقانه کار کردند. به نظر می‌رسد که منظور او از این افراد جان وایت، شیا لابوف و داستین هافمن است.

او ادامه داد: «نمی‌خواستم بگویند این فقط یک فیلم با موضع سیاسی است. ما در ساخت فیلم فراتر از سیاست هستیم. یکدیگر را دوست داشتیم و همکاری کردیم و این فیلم را با هم ساختیم. بنابراین امیدوارم که بتوانیم حتی با افرادی که با ما مخالف هستند برای دستیابی به یک هدف بالاتر کار کنیم».

اسپایک لی کارگردان برنده اسکار نیز در این گفتگو عنوان کرد که فیلم «مگالوپلیس» را برای دانشجویانش در دانشگاه نیویورک به نمایش گذاشته و درباره فیلم گفت: «کاپولا همچنان مرا با بی‌پروایی خود شگفت‌زده می‌کند، او هر اقدامی را که برای انجام کارش نیاز باشد، انجام می‌دهد».

رابرت دنیرو نیز به این موضوع اشاره کرد که سال‌ها پیش برای این فیلم یک رویداد فیلمنامه‌خوانی به همراه پل نیومن و اوما تورمن برگزار کرده است، زمانی که کاپولا در حال کار بر روی نسخه دیگری از فیلم بود.

دنیرو سپس رو به جمعیت گفت: «نگرانم. چیزهایی که در فیلم فرانسیس هست و شباهت‌هایی که وجود دارد. باید با تمام وجود برای شکست جمهوری‌خواهان تلاش کنیم. آن‌ها جمهوری‌خواه واقعی نیستند. ترامپ را شکست دهید. ما نمی‌توانیم اداره کشور را به چنین شخصی واگذار کنیم. او می‌خواهد کشور را نابود کند و نمی‌تواند هیچ چیزی که ساختاری داشته باشد را انجام دهد».

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

این فیلم از 27 سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *