سیاست‌های ارزی دولت در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه بررسی شد

سیاست‌های ارزی دولت در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه بررسی شد
خلاصه اخبار

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده که نرخ ارز ترجیحی براساس نرخ تورم در طول سال آینده افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن زنگنه در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404، گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان بانک مرکزی برای بررسی سیاست‌هایی ارزی دولت در لایحه بودجه 1404 برگزار شد.

وی تاکید کرد: مباحث مربوط به ارز و قیمت آن در بودجه بسیار مهم است، چرا که قیمت ارز از جهت منابع بودجه‌ای و مباحث مربوط به هدفمندی یارانه‌ها، خرید گندم، یارانه‌ای که به کالای اساسی، نهاده‌های دامی و دارو داده می‌شود، حائز اهمیت است و نرخ ارز مشخص می‌کند که منابع نفتی و صادراتی که تسعیر می‌شود، به چه میزان خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404 ادامه داد: باید قیمت ارز از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. قیمت ارز و سیاست‌های ارزی در موضوع تورم و همچنین شاخص‌های اقتصادی امری مهم است و باید ابعاد این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده که نرخ ارز ترجیحی بر اساس نرخ تورم در طول سال آینده افزایش پیدا کند و نرخ تسعیر ارز حاصل از صادرات نفت نیز 55 هزار تومان باشد. کمیته ارزی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده و سیاست‌های ارزی دولت را در بودجه بررسی می‌کند.

منبع: مهر

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *