سولانا آماده برای جهش؛ احتمال ۷۰٪ افزایش قیمت SOL

سولانا آماده برای جهش؛ احتمال ۷۰٪ افزایش قیمت SOL
خلاصه اخبار

علی‌رغم اینکه در ماه آگوست، قیمت سولانا (SOL) به سطح ۱۳۰ دلار کاهش یافت، نمودار قیمت آن نشان می‌دهد این آلت کوین می‌تواند ۷۰٪ افزایش را تجربه کند. به گزارش میهن بلاکچین، امروز، قیمت سولانا به سطح ۱۶۸ دلار رسید و این موضوع نشان می‌دهد احتمالا یک روند صعودی در حال شکل‌گیری است. در این …

علی‌رغم اینکه در ماه آگوست، قیمت سولانا (SOL) به سطح 130 دلار کاهش یافت، نمودار قیمت آن نشان می‌دهد این آلت کوین می‌تواند 70٪ افزایش را تجربه کند.

به گزارش میهن بلاکچین، امروز، قیمت سولانا به سطح 168 دلار رسید و این موضوع نشان می‌دهد احتمالا یک روند صعودی در حال شکل‌گیری است. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه سولانا می‌تواند پیش از پایان سال از سطوح فعلی فراتر رود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شکل‌گیری الگوی صعودی در نمودار هفتگی قیمت سولانا

بر اساس نمودار هفتگی، سولانا الگوی «فنجان و دسته (Cup-and-Handle Pattern)» را تشکیل داده است. این الگو زمانی ظاهر می‌شود که قیمت یک دارایی به شکل یک فنجان یا شبیه به حرف U بازگردد و سپس شبیه به دسته فنجان، وارد مرحله تثبیت شود.

از ماه مارس (اسفند 1402)، قیمت سولانا بین سطوح 127 تا 201 دلار تثبیت شده است. این موضوع نشان‌دهنده تردید در انتخاب یک جهت خاص است، با این حال، برای تایید این الگو قیمت این آلت کوین باید بالاتر از خط گردن (Neckline) کلیدی خود حرکت کند.

اگر این شکست اتفاق بیفتد، قیمت این دارایی می‌تواند به اندازه بیشترین فاصله بین کف فنجان و خط گردن افزایش یابد. سولانا از خط گردن خود در سطح 167 دلار عبور کرده است؛ بنابراین، ممکن است ارزش این آلت کوین به میزان 70٪ افزایش یابد و به سطح 285 دلار برسد.

نمودار هفتگی قیمت سولانا - منبع: TradingView
نمودار هفتگی قیمت سولانا – منبع: TradingView

علاوه بر این، شاخص قدرت گاوی/خرسی (BBP) در این نمودار نشان می‌دهد خریداران (گاوها) کنترل بازار را در دست دارند و ممکن است این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد. اندیکاتور BBP نشان می‌دهد آیا قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان (خرس‌ها) است یا خیر؟

به طور معمول، اگر این شاخص منفی باشد، به این معناست که فروشندگان تاثیر بیشتری بر قیمت یک ارز دیجیتال دارند و همین‌طور اگر مثبت باشد، نشان‌دهنده این است که خریداران می‌توانند قیمت را افزایش دهند که به نظر می‌رسد در اینجا این شرایط حاکم است.

شاخص قدرت گاوی/خرسی (BBP) در نمودار قیمت سولانا - منبع: TradingView
شاخص قدرت گاوی/خرسی (BBP) در نمودار قیمت سولانا – منبع: TradingView

عامل دیگری که می‌تواند به افزایش قیمت سولانا کمک کند، افزایش پذیرش نهادی نسبت این آلت کوین است. اخیرا، شرکت مدیریت دارایی ون‌اک (VanEck)، قابلیت استیکینگ اوراق قرضه قابل معامله در بورس (ETN) را برای سولانا در حوزه اروپا ارائه داده است.

این اقدام نشان می‌دهد سولانا می‌تواند بعد از بیت‌ کوین و اتریوم به عنوان هدف بعدی مورد توجه نهادهای بزرگ قرار گیرد.

پیش‌بینی قیمت سولانا: احتمال صعود به سطح 176 دلار

در چشم‌انداز کوتاه‌مدت، قیمت سولانا از سطح حمایت 155 دلار بازگشته است. اگر قیمت به زیر این نقطه کاهش یافته بود، ممکن بود اصلاح قابل‌توجهی در قیمت این آلت کوین رخ دهد، اما چون این اتفاق نیفتاد، سولانا می‌تواند بیشتر رشد کند.

به نظر می‌رسد سطوح فیبوناچی اصلاحی نیز از این روند حمایت می‌کنند. با توجه به نمودار قیمت سولانا، اگر فشار خرید افزایش یابد، این دارایی می‌تواند به سطح 78.6٪ فیبوناچی برسد. در این صورت، ممکن است قیمت آن به سطح 176.07 دلار رسیده و پس از آن افزایش دیگری تا سطح 194.08 دلار را تجربه کند.

با این حال، اگر قیمت به زیر سطح 61.8٪ فیبوناچی کاهش یابد، ممکن است این پیش‌بینی محقق نشود. در عوض، قیمت سولانا می‌تواند به سطح 142.06 دلار کاهش یابد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *