سه رویداد آموزشی در حوزه تجارت

سه رویداد آموزشی در حوزه تجارت
خلاصه اخبار

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران (آیتک) یک کارگاه آموزشی آنلاین با عنوان«صادرات و واردات در مناطق آزاد ویژه و سامانه های مربوطه» و سه دوره آموزشی«ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW»،« منبع یابی در واردات» و«مکاتبات اداری و اصول نامه نگاری» را برگزار می‌کند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران یک کارگاه آموزشی آنلاین با عنوان«صادرات و واردات در مناطق آزاد ویژه و سامانه های مربوطه» و دوره‌های آموزشی«ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW»،« منبع یابی در واردات» و«مکاتبات اداری و اصول نامه نگاری» را در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.

کارگاه آموزشی آنلاین صادرات و واردات در مناطق آزاد ویژه و سامانه های مربوطه

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران، کارگاه آموزشی آنلاین صادرات و واردات در مناطق آزاد ویژه و سامانه های مربوطه را در نهم بهمن ماه از ساعت 17 الی 21 برگزار می‌کند.

تشریح قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آیین نامه اجرایی قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، معرفی کالاهای مجاز جهت ورود به مناطق، چگونگی ثبت سفارش در مناطق و سامانه های مربوطه، نحوه صادرات از مناطق آزاد و ویژه و مزایای مناطق آزاد و ویژه در این کارگاه آموزشی تبیین خواهد شد.

دوره آموزشی جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW

دوره آموزشی آنلاین ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW ، خرید و فروش ارز نیمایی و اظهار از راه دور در گمرک (EPL)هم از 16 بهمن ماه آغاز شده و در روزهای زوج ادامه می‌یابد. به این ترتیب، چهار جلسه اول از ساعت 18 الی 21:30 و چهار جلسه دوم از ساعت 17 الی 20 برگزار می‌شود. سرفصل های آموزشی این دوره نیز شامل آشنایی با مراحل گام به گام فرآیند واردات قطعی، نحوه ثبت نام و دریافت رمز عبور و نام کاربری در سامانه جامع تجارت ایران، نحوه ایجاد و دریافت نقش های کاربری مختلف در سامانه جامع تجارت ایران، آشنایی با فرآیندهای پس از ثبت سفارش، تمدید و ویرایش در سامانه جامع تجارت ایران، نحوه تامین ارز برای کالاهای اساسی و غیر اساسی و مقدمات اظهار کالا در گمرک خواهد بود.

دوره آموزشی آنلاین منبع یابی در واردات

شروع دوره آموزشی آنلاین منبع یابی در واردات نیز 18 بهمن ماه بوده و در روزهای زوج از ساعت 17 الی 20 برگزار می شود. معرفی سیستم طبقه بندی کالاها، تحقیقات بازار بین المللی، منبع یابی و تحلیل کالا و کشور در واردات، استفاده از ابزارهای کاربردی،آنالیز داده های تجاری و روش ها و ابزارهای دیجیتال در شناسایی و ارتباط با تامین کنندگان بین المللی از سرفصل های آموزشی این دوره خواهد بود.

 

دوره آموزشی آنلاین مکاتبات اداری و اصول نامه نگاری

دوره آموزشی دیگری که در بهمن ماه برگزار می‌شود، دوره «مکاتبات اداری و اصول نامه نگاری» است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 17 و 18 بهمن ماه در ساعات 17 الی 20 برپا می‌شود و شناخت انواع نامه های اداری، آشنایی با مراحل تدوین نامه، فرم و شیوه نوشتن نامه های اداری و آیین نگارش و اصول شیوا نویسی، روش صحیح نگارش انواع دستورالعمل ها، آیین نامه ها و روش های اجرایی و انواع نشانه گذاری و علایم نگارشی در مکاتبات از جمله موضوعات آموزشی در این دوره است.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ها و کارگاه آموزشی برای ثبت‌نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرس https://itecc.tccim.ir/ قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه‌مدت) مراجعه کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت،کلاس‌ها بر اساس تاریخ واریز وجه ثبت‌نام از سوی متقاضیان تشکیل خواهد شد. متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر ‌می‌توانند با شماره تلفن‌های 88107732 و 88107723 تماس بگیرند.

 • ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از دوره‌ها

 

 

 

 

مرجع: اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران