سهم بازار ۷۵ درصدی تپسی در ۸ شهر بزرگ و اقدامات برای توسعه خدمات جدید

سهم بازار ۷۵ درصدی تپسی در ۸ شهر بزرگ و اقدامات برای توسعه خدمات جدید
خلاصه اخبار

مدیرعامل تپسی ضمن اشاره به دلیل رشد 131 درصدی درآمدها در آبان از سهم بازار 75 درصدی در 8 شهر بزرگ و اقدامات برای توسعه خدمات جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مصطفی سید حسینی در خصوص رشد تعداد سفرهای تپسی در نشستی خبری، اعلام کرد: میزان درآمدهای تپسی از فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 62 درصدی آغاز و در آبان ماه به رکورد 131 درصد رسید. این در حالی است که متوسط قیمت سفرها در آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21.2 درصد بود. همچنین رشد مقداری سفرها از ابتدای ال بالغ بر 140 درصد بود.

سهم بازار 75 درصدی در 8 شهر بزرگ

بطور متوسط چهار میلیون سفر روزانه طی 30 روز صورت می گیرد. تپسی در بیش‌ از 30 شهر فعال است اما عملا در 8 شهر بزرگ تمرکز دارد که 75 درصد سهم بازار را در برمی گیرد. این سهم در تهران بالغ بر 47 درصد، مشهد 20 درصد، اصفهان 8 درصد، کرج 7 درصد، شیراز 5 درصد، اهواز 4 درصد، تبریز و قم هر کدام سه درصد و بقیه شهرها 2 درصد را شامل می شود. بطور میانگین سهم بازار تپسی در 8 شهر اول بالغ بر 23 درصد است.

اقدامات تپسی در سال جاری بر روی برند تپسی فود

گروه تپسی سهم بازار 30 درصدی ارسال فوری مرسولات درون‌شهری با موتور و خودرو را در اختیار دارد. اقداماتی که تپسی در سال جاری بر روی برند تپسی فود انجام داده شامل تغییر نام اُفود به تپسی فود، قرارگیری در سوپراپلیکیشن، توسعه سرویس در شهرهای مشهد و شیراز و شروع فعالیت در تهران از نیمه آذر است. این سرویس اکنون در شیراز و مشهد باز شده است.

مواجهه با موانع از جمله رفتارهای انحصارطلبانه شرکت رقیب در تپسی فود

موانع بزرگی بر سر راه از جمله عدم پذیرش ریسک قرارداد با اپ جدید وجود دارد. همچنین در سرویس تپسی فود، رفتارهای انحصارطلبانه شرکت رقیب جزو موانع بشمار می رود که به شورای رقابت شکایت شده و در دست بررسی است.

اقدامات سال جاری برای تپسی شاپ

اقدامات طی سال جاری برای تپسی شاپ که فعلا در تهران خدمات ارائه می دهدشامل تغییر نام از دارتیل به تپسی شاپ، قرارگیری در سوپر اپلیکیشن، توسعه سرویس در تهران و تغییر رویکرد توسعه با هدف اضافه کردن فروشگاه های برتر شهر است.تپسی مارکت

اقدامات در تپسی مارکت، تپسی دکتر و تپسی گاراژ

همچنین در تپسی مارکت اقداماتی از جمله توسعه زیرساخت سرویس کالای سوپرمارکتی، قرارگیری در سوپر اپلیکیشن، راه اندازی اولیه در نیمه آذر و در کشور تا پایان آذر، تمرکز بر سوپرمارکت های برتر محلی صورت می گیرد.

تپسی دکتر، سرویس دیگری است که تا پایان آذر ماه در تهران راه اندازی می شود. کاربران می‌توانند در این سرویس داروهای با و بدون نسخه، داروهای خاص و مکمل های ورزشی را خریداری کنند.

سرویس بعدی، تپسی گاراژ است که در شهرهای جدید تبریز، اهواز، شیراز و اصفهان توسعه داده شد. سفیران می‌توانند از این سرویس کالاهای مورد نیاز همچون تایر، روغن و قطعات یدکی را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنند. افزایش ظرفیت تامین، بهبود تنوع خدمات کالایی و رشد سه برابری مراکز خدمات رسانی از جمله اقداماتی است که طی سال جاری در این سرویس صورت گرفته است.

منبع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *