سقوط قیمت دلار در بازار ادامه دارد؟ + پیش‌بینی قیمت

سقوط قیمت دلار در بازار ادامه دارد؟ + پیش‌بینی قیمت

معامله‌گران بازار دلار، امروز با ریزش شدید این ارز رو به رو شدند. قیمت دلار آمریکا که در بازار آزاد که با شروع تنش‌های ایران و رژیم صهیونیستی تا مرز 70 هزار تومان هم بالا رفت، حالا به کانال 60 هزار تومان عقب نشینی کرده است.

قیمت دلار و اخبار سیاسی

شروع درگیری‌ها در منطقه

اخبار سیاسی و نظامی بر بازار ارز ایران تاثیر ویژه‌ای دارد. با شروع جنگ غزه، شاهد افزایش قیمت دلار از محدوده 48 هزار تومان به بالای 50 هزار تومان بودیم. اما با اعلام اینکه ایران قصدی برای مشارکت در این عملیات ندارد، مجدد قیمت کاهشی شد و حتی به 49 هزار تومان هم رسید.

پس از آن چندماهی قیمت دلار در یک رنج کوچک بالا و پایین می‌رفت تا اینکه اسرائیل در عملیاتی تروریستی، ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را مورد حمله قرار داد. پاسخ ایران به این حمله کوبنده بود و بزرگترین حمله پهپادی تاریخ را علیه اسراییل انجام داد. بسیاری از معامله‌گران سطح تنش‌های نظامی در منطقه را رو به افزایش ارزیابی می‌کردند به همین دلیل شروع به خرید طلا و دلار کردند.

قیمت اونس جهانی نیز با توجه به افزایش تنش‌های نظامی، صعودی شد و تا میانه های کانال 2400 دلار نیز پیشروی کرد. با این تفاسیر شاهد رشد قیمت دلار تا محدوده 70 هزار تومان بودیم. همچنین قیمت هر گرم طلا 18 عیار تا محدوده 4 میلیون تومان رشد کرد.

کاهش درگیری‌ها

با توجه به میزان واکنش اسراییل به عملیات بزرگ ایران، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که دو طرف خواهان جنگ نیستند. از این رو شاهد کاهش قیمت دارایی‌های امن مانند طلا، سکه و دلار در بازار بودیم.

در حال حاضر نیز قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد به محدوده 60 هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی وضعیت آینده دلار با تحلیل درهم

به دلیل حساسیتی که بر قیمت دلار بازار آزاد وجود دارد، بسیاری از منابع قیمتی، نرخ‌دهی را پس از یک جامپ بزرگ قطع حذف می‌کنند. به همین دلیل تحلیلگران سیگنال از تحلیل درهم امارات برای یافتن بهترین نقطه حمایتی استفاده کردند.

توجه: هر دلار آمریکا معادل 3.67 درهم امارات است.

تحلیلگر سیگنال:

در شرایط فعلی بازار ارز مادامی‌که درهم حمایت میان‌مدتی حدود 17100-16000 تومان خود را حفظ کند، تمایلات قیمت صعودی میباشد.
صعودی که میتواند هدف میان‌مدتی حدود 20000 تومان را یرای این ارز در پی داشته باشد.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید