سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است

سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است
خلاصه اخبار

سفیر لبنان در عراق از حمایت‌های همیشگی ایران تقدیر کرد و گفت که بیانیه حمایتی آیت‌الله سیستانی بازتاب خوبی در لبنان داشت.

به گزارش ایسنا، «علی ادیب» سفیر لبنان در عراق با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه و مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی، گفت که «پیام‌های دولت‌ها در محافل بین‌المللی همواره درخواست برای برقراری آرامش است».

ادیب در گفت‌وگو با برنامه سیاسی «الابعاد» شبکه خبری «العهد»، تعداد شهدای انفجار پیجرها در لبنان را 47 نفر اعلام کرد و گفت : جنایت انفجار دستگاه‌های پیجر برای اولین بار در تاریخ بشریت رخ داد، البته حمله رژیم صهیونیستی به لبنان موضوع جدیدی نیست.

سفیر لبنان در عراق با تاکید بر اینکه تحقیقات درباره این انفجارها محرمانه و غیرعلنی است، گفت: خبرهای منتشر شده درباره اینکه مزدوران موساد نیروهای حزب‌الله را در بیمارستان‌ها تعقیب می‌کنند، مورد تایید نیستند.

او افزود: مقاومت برای مقابله با نفوذهای صهیونیست‌ها و پُر کردن شکاف‌ها تلاش می‌کند.

ادیب در ادامه این گفت‌وگو نیز ضمن تکذیب شایعات منتشر شده درباره روابط ایران و لبنان، از مواضع و نقش ایران در حمایت از لبنان تقدیر و تاکید کرد: ایران همواره در کنار ما بوده و هنوز هم هست، ایران همواره از لبنان حمایت کرده و پشتیبان آن بوده است.

سفیر لبنان در عراق همچنین ضمن از مواضع دولت عراق و حمایت آیت‌الله سیستانی از لبنان تقدیر کرد و گفت: انتظار نداشتم صدور بیانیه آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر عراق چنین بازتاب خوبی داشته باشد و این بیداری عراقی را که در تمامی سطوح و در میان همه طرف‌ها و احزاب سیاسی شاهد هستیم، ایجاد کند و لبنان در سایه این بحران و دردها و رنج‌های ناشی از آن یکی از مواضع اتحاد خود را به نمایش گذاشت و این همبستگی ملی که در لبنان در برابر حملات اسرائیل شکل گرفت، پدیده‌ای بی‌سابقه بود.

مرجعیت دینی عراق پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، در بیانیه‌ای خواهان به کارگیری نهایت تلاش‌ها برای توقف این تجاوز وحشیانه مستمر و حمایت از ملت لبنان در برابر پیامدهای ویرانگر آن شد و از مومنان خواست اقدامات لازم را برای کاهش رنج و مشکلات آن‌ها و تامین نیازهای انسانی‌شان اتخاذ کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *