سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد

سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد
خلاصه اخبار

همزمان با حمله هوایی تازه رژیم صهیونیستی به لبنان، سفیر این رژیم در سازمان ملل، مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای تنش‌زدایی با لبنان شد و گفت که اسرائیل «راهکار دیپلماتیک» را ترجیح می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، شامگاه سه‌شنبه، مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای تنش‌زدایی از درگیری‌های جاری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد.

وی به خبرنگاران گفت: «همین لحظه، قدرت‌های مهمی درحال تلاش برای طرح ایده‌های تازه هستند و ما پذیرای این ایده‌ها هستیم. ما مشتاق حمله زمینی به هیچ‌کجا نیستیم، بلکه راهکار دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم.»

ادعای سفیر رژیم صهیونیستی درباره آمادگی این رژیم برای پذیرش راهکارهای دیپلماتیک درحالی است که در هفته اخیر، رژیم صهیونیستی با انفجار هزاران دستگاه‌ ارتباطی‌ بی‌سیم در سراسر لبنان، ده‌ها لبنانی را به شهادت رساند و چندین هزار را مجروح کرد.

به اذعان کارشناسان و رسانه‌های غربی، اقدام رژیم اشغالگر برای تبدیل دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم مورد استفاده امدادگران، کوه‌نوردان و دیگر غیرنظامیان به اسلحه‌های کشتار جمعی، نقیض قوانین بین‌المللی است. اما جنایت اسرائیل در لبنان به این اقدام خلاصه نشده، بلکه در روزهای گذشته، رژیم صهیونیستی با حملات هوایی تشدید شده علیه جنوب لبنان، صدها لبنانی را به شهادت رسانده و این مسئله به تشدید تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر دامن زده است.

در همین راستا، شامگاه سه‌شنبه، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: «امروز اسرائیل اعلام کرد که موج تازه‌ای از حملات هوایی گسترده علیه حزب‌الله لبنان انجام داده است. حملات مجدد اسرائیل درحالی است که روز گذشته، حملات آن (رژیم صهیونیستی) به کشتار صدها نفر انجامید.»

طبق گزارش وزارت دفاع لبنان، حملات هوایی رژیم صهیونیستی 558 شهید برجا گذاشت.

از شروع جنگ غزه، مقاومت در لبنان، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که به گفته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در «کابوسی بی‌انتها» به سر می‌برند، روزانه علیه سرزمین‌های اشغالی عملیات موشکی انجام می‌داد. اما به باور خبرنگار خبرگزاری فرانسه، جنایت اخیر «اسرائیل»، به ترس جامعه جهانی درباره وقوع جنگ گسترده در غرب آسیا دامن زده است.

پیشتر، دبیرکل سازمان ملل در طول سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما همگی باید نگران تشدید تنش‌ها در غرب آسیا باشیم. لبنان لب پرتگاه جنگ قرار گرفته و همگی باید مانع تبدیل شدن آن به یک غزه دیگر شویم.»

سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد
سخنرانی بایدن در نشست مجمع عمومی سارمان ملل

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، نزدیک‌ترین متحد رژیم صهیونیستی نیز در طول سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن ارائه هشداری علیه وقوع جنگی تمام‌عیار علیه لبنان گفت: «جنگ گسترده به نفع هیچکس نیست. با وجود تشدید تنش‌ها، راهکار دیپلماتیک همچنان ممکن است.»

مخالفت نتانیاهو

با این وجود و در تناقض با اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود افزایش فشارها علیه خود، وعده به افزایش حملات رژیم اشغالگر علیه لبنان داد و گفت: «ما به حملات خود علیه حزب‌الله ادامه می‌دهیم. آن‌هایی که در خانه خود موشک دارند، هیچ خانه‌ای نخواهند داشت.»

ادعای نتانیاهو پیرامون حضور تسلیحات حزب الله در مناطق مسکونی درحالی است که مقاومت لبنان همواره این ادعا را رد کرده و همچنان، به اذعان رسانه‌های غربی «قدرتمندتر از همیشه» درحال حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی است.

از طرفی، ادعای نتانیاهو با دیگر اظهارات کذب رژیم اشغالگر در طول جنایات خود در غزه مشابه است. در طول جنگ غزه نیز، مقامات صهیونیستی با ادعای حضور نیروهای مقاومت در بین غیرنظامیان سراسر باریکه غزه را به خاک و خون کشیدند و هرگز، هیچ‌یک از ادعاهای آن‌ها تایید نشده است.

آوارگی لبنانی‌ها

طبق گزارش سازمان ملل، ده‌ها هزار لبنانی از روز دوشنبه، خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شده‌اند و انتظار می‌رود این ارقام افزایش یابد.

حملات رژیم صهیونیستی به کشتار دست‌کم یکی از امدادگران سازمان ملل نیز انجامیده است و سازمان ملل، «خشم» خود نسبت به این واقعه را ابراز کرده است.

سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد
تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به لبنان

تشدید تنش‌ها توسط رژیم صهیونیستی در لبنان با انتقادات گسترده جامعه جهانی روبرو شده است و حتی «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی این اتحادیه نسبت به وقوع جنگ در غرب آسیا اعلام کرد: «ما لب پرتگاه جنگی فراگیر قرار داریم.»

از طرفی، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد که واشنگتن نیز با هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان مخالف است. به ادعای این مقام «واشنگتن از ایده‌های مشخص برای تنش‌زدایی برخوردار است.»

اما ادعای این مقام آمریکایی درحالی است که پیشتر، پایگاه خبری «آکسیوس» از حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان خبر داده بود. از طرفی، نشریه «پالتیکو» گزارش کرده بود که بایدن از نتانیاهو خشمگین است و به باور بسیاری، او به دنبال تنش‌زدایی یا آتش‌بس در غزه نیست و به‌دنبال باقی‌ماندن در قدرت است.

با این وجود سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، همچنان روی آمادگی رژیم برای شنیدن «ایده‌هایی» برای تنش‌زدایی پافشاری کرد و گفت: «به باور من برای تحت فشار قرار دادن حزب الله از سوی دولت و ملت لبنان دیر نیست. اگر آن‌ها از حملات راکتی خود به اسرائیل دست بکشند، ما هم می‌توانیم شهروندان خود را به خانه‌های خود بازگردانیم.»

اما او در پاسخ به سوالی پیرامون بحث‌های کنونی در بین مقامات صهیونیستی گفت: «من نمی‌توانم به این مسائل بپردازم.»

منبع: ایسنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *