سفارت روسیه در ایران: از تمام ابزارهای دیپلماتیک خود برای حفظ صلح در منطقه استفاده می‌کنیم

سفارت روسیه در ایران: از تمام ابزارهای دیپلماتیک خود برای حفظ صلح در منطقه استفاده می‌کنیم
خلاصه اخبار

سفارت روسیه در تهران روز شنبه در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار شهدای تجاوزات بامداد امروز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که مسکو همیشه خواهان صلح در خاورمیانه است.

العالم – ایران

به گزارش تاس، سفارت روسیه در ایران همچنین در این بیانیه افزود: برای مردم و دولت ایران در این لحظات حساس و بسیار پرمسئولیت آرزوی پایداری و اتحاد داریم.

در بیانیه ی این سفارت خانه همچنین آمده است: روسیه همیشه برای حفظ صلح و آرامش در منطقه ایستادگی کرده است و از تمام ابزارهای دیپلماتیک موجود خود برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.

هیات دیپلماتیک روسیه نیز پیشتر در همین ارتباط در کانال تلگرامی خود با اشاره به عادی بودن شرایط در تهران و سایر شهرهای ایران، از ادامه روند عادی فعالی سفارت این کشور و سایر موسسات روسیه در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

هیات دیپلماتیک روسیه همچنین تاکید کرد که همه شهروندان روسی ساکن ایران در سلامتی کامل به سر می برند و هیچ گزارشی مبنی بر جراحات یا تلفات شهروندان این کشور در جریان حمله رژیم اسرائیل به ایران منتشر نشده است.

این هیات دیپلماتیک در همین ارتباط خاطرنشان کرد: اوضاع در تهران و شهرهای بزرگ ایران کاملا آرام است.

به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز (شنبه /5 آبان ماه) روابط عمومی پدافند هوایی کشور با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

منبع: العالم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *