سر خط اخبار هفتگی دنیای کریپتو: آرک اینوست، بایننس، بیتکوین، جامعه ترا لونا

سر خط اخبار هفتگی دنیای کریپتو: آرک اینوست، بایننس، بیتکوین، جامعه ترا لونا
خلاصه اخبار

اتفاقات مربوط به شرکت آرک اینوست، بیت کوین، بایننس، جامعه ترا لونا در هفته ای که گذشت

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل ازسایت «کوین گیپ»؛ یک هفته دیگر نیز به پایان رسید و وقایع مربوط به شرکت آرک اینوست(Ark Invest)، بیت کوین، صرافی بایننس و ترا(Terra) نشان از هیجان بالای بازار در این روزهای پایانی سال میلادی دارند. برخی از چشمگیررین عناوین اخبار هفته عبارتند از:

فروش بزرگ شرکت آرک ینوست

شرکت مدیریت دارایی کتی وود(Cathie Wood) با نام آرک اینوست(Ark Nest)، پس از فروش گسترده ای که در این هفته انجام داد، با موج عظیمی از گمانه زنی ها و انتقادات روبرو شد. شرکت سرمایه گذاری خانم وود در هفته گذشته مقدار قابل توجهی از سهام کوین بیس(COIN) را زمانی که قیمت آن به بالاترین حد خود در طی سال رسید، به یکباره فروخت. علاوه بر این شرکت آرک نست در تاریخ 28 دسامبر اعلام کرد که سهام ای ام دی(AMD)، کلودفلر(Cloudflare)، شاپیفای(Shopify)، استراتا سیس(Stratasys)، تراست بیت کوین گری اسکیل(GBTC)، کوین بیس(COIN)، شرکت بلاک(Block Inc.) و 16 سهام دیگر را نیز نقد کرده است. این شرکت همچنین 2369 سهم دیگر از این سهام کوین بیس را در تاریخ 30 دسامبر با نزدیک شدن به پنجره احتمالی تایید ETF بیت کوین در ژانویه، به فروش رساند. بنابراین با اینکه SEC رویکردی مثبت به تایید ETF بیت کوین دارد، کتی وود با این کار خود نشان داد که دیدگاه مثبتی به بیت کوین و سایر سهام های مرتبط با کریپتو ندارد.

لیست شدن ارزهای جدید در بایننس

به نظر می‌رسد که این هفته صرافی بایننس، سرمایه‌گذاری خود را روی ارزهای دیجیتال گسترش بیشتری می دهد. این صرافی اعلام کرده است که قصد دارد جفت‌های معاملاتی دلار دیجیتال( First Digital USD – FDUSD) را برای رمزارزهایی از جمله کاردانو(ADA)، دوج کوین(DOGE)، چین لینک(LINK) و پالیگان(MATIC) اضافه کند. در همین حال، قیمت توکن اصلی بایننس(BNB) نیز در این هفته پس از ادغام با هوش مصنوعی Sleepless AI به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بر این اساس، این شرکت قصد دارد که از تاریخ 28 دسامبر امکان فارم توکن های AI را با استیک کردن ارزهای BNB، FDUSD و TUSD، به مدت یک هفته راه اندازی کند. بایننس همچنین از راه اندازی قراداد معاملات مارجین پرپچوال دائمی USDC بر روی ارزهای بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، سولانا و ریپل خبر داد و تاریخ شروع این نوع معاملات در بایننس فیوچر را از تاریخ 3 ژانویه اعلام کرد.

بیت کوین، ETF، گمانه زنی ها

این هفته قبل از تصویب ETF بیت کوین، این ارز شاهد جریانات ورودی نقدینگی قابل توجهی در حدود 87.6 میلیون دلار به همراه جریان ورودی کوتاه مدتی برابر با 0.4 میلیون دلار بود. علاوه بر این، با تشدید رقابت بین 8 صندوق‌ معاملاتی بر سر کسب عاملیت مجاز ETF بیت کوین، تمامی این شرکت ها از جمله گری اسکیل، فرم های اصلاحیه S-1 خود را به روز کردند.

طوفان در رای گیری جامعه ترا(Terra)

طبق گزارشات جامعه ترا در هفته ای که گذشت طوفان بزرگی را پشت سر گذاشت و موجی از حدس و گمان را برای آینده ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. انجمن ترا لونا کلاسیک رسماً پیشنهاد سوزاندن 800 میلیون USTC را به دلیل اختلاف نظر بین اعضای انجمن و تایید کنندگان بر سر کمبود اطلاعات در مورد تاثیرات احتمالی، رد کرد.

این انجمن همچنین شروع به رای گیری دیگری برای سوزاندن 8 میلیون واحد را پیرو پروپوزال سوزاندن توکن استخر انجمن USTC داد. در انتها ذکر این نکته ضروری است که در دور اول رای گیری تنها 28 درصد از این طرح حمایت کردند، 71 درصد آن را رد کردند و 1 درصد که حق وتو داشتند به آن رای منفی دادند.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز