سرمایه‌گذاران سازمانی قصد ورود به بازار رمزارزها را دارند

سرمایه‌گذاران سازمانی قصد ورود به بازار رمزارزها را دارند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

نظرسنجی شرکت اورتاس

یک نظرسنجی که اخیراً توسط اولین شرکت بیمه‌ی دارایی‌های رمزارزی در جهان به نام اورتاس(Evertas) صورت گرفته است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی قصد دارند در آینده‌ی نزدیک بخشی از سرمایه‌گذاری خود را به بازار رمزارزها به ویژه بیت کوین انتقال دهند.

سرمایه‌گذاران سازمانی Institutional Investors
شرکت اورتاس اولین شرکت بیمه در حوزه‌ی رمزارز

این رویکرد در شرایطی اتفاق می‌افتد که صنعت رمزارزها به طور کلی تحت فشار افزایش سطح فروش قرار گرفته و یک روند نزولی نسبی را تجربه می‌کند. با افزایش ناگهانی تورم به دلیل تداوم گسترش بیماری کرونا و ضربه‌ی اقتصادی آن، سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی هستند که با افزایش ارزش همراه بوده و توانایی ذخیره‌ی ثروت آن‌ها را داشته باشد.

در نظرسنجی شرکت اورتاس ۵۰ سرمایه‌گذار سازمانی از ایالات متحده و انگلستان که مجموعاً ۷۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند، حضور به عمل آورده و به سوالات پاسخ داده‌اند. طبق نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که صندوق‌های بازنشستگی، بیمه‌ها، دفاتر تامین هزینه‌ی خانوار و صندوق‌های نگهداری دولتی در آینده‌ای نه چندان دور «شدیداً» تمایل به سرمایه‌گذاری به صنعت رمزارزها پیدا کرده و به سمت این بازار حرکت خواهند کرد.

افزایش محبوبیت

صنعت رمزارزها هم از نظر سرمایه‌گذاران خرد و هم از نظر سرمایه‌گذاران سازمانی به شکل بی‌سابقه‌ای محبوب شده است. با افزایش دامنه‌ی پاندمی کرونا در جهان که باعث شد نیاز به سیستم‌های پرداخت الکترونیکی بیشتر شود، دارایی‌های دیجیتال احتمالاً وارد فاز جدیدی از تصویب عمومی و پذیرش خواهند شد.

نتایج بدست آمده از نظرسنجی فوق همچنین نشان می‌دهد که حدود ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقداند میزان فعل و انفعالات مرتبط با سرمایه‌گذاری سازمانی متوسط خواهد بود، اما همچنین انتظار می‌رود که صندوق‌های مالی بیش از سایر موارد ذکر شده به سمت صنعت رمزارزها تمایل پیدا کنند. علاوه بر این، تقریباً ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر سنجی اعلام کرده‌اند که در آینده صندوق‌های مالی به شدت منابع رمزارزی خود را افزایش داده و مقدار قابل توجهی دارایی‌های رمزارزی خریداری خواهند کرد.

علاقه‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی به صنعت رمزارزها نمایان شد

از آنجا که در حوزه‌های قضایی مختلف و همچنین از سوی نهادهای نظارت بر موسسات مالی جهانی هیچ قانون و مقررات مشخصی برای صنعت رمزارزها ارائه نشده است، سرمایه‌گذاران سازمانی در مورد برخی پروژه‌های رمزارز دچار تردید شده و تمایلی برای خرید و ریسک ندارند.

سرمایه‌گذاران سازمانی Institutional Investors
تمایل سرمایه‌گذاران سازمانی به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

علاوه بر این، با در نظر گرفتن نوسان بسیار زیاد بازار رمزارزها، بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران سازمانی نگران این موضوع هستند که تمام سرمایه‌ی خود را به این بازار وارد کرده و در نهایت با ضرر مالی هنگفت و غیرقابل جبران مواجه شوند.

جی دانسکی(J. Gdanski) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت اورتاس در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

تحقیقات ما نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی مشتاقانه به دنبال ورود به بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند، اما به طور واضح مسائلی زیادی پیرامون زیرساخت‌های پشتیبانی وجود دارد که باعث نگرانی آن‌ها شده است. بدون شک برای اینکه بتوان از پتانسیل کامل سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار رمزارزها بهره برد، باید این مسائل و مشکلات به صورت کامل برطرف شوند. J. Gdanski

مطالعات مشابه

در مطالعات اخیر که توسط همین شرکت صورت گرفته است، مشخص شد که صنعت بلاک‌چین و بازار رمزارزها به دلیل نبود «بیمه» با محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.

 علی‌رغم سود و بازده بسیار بالای صنعت رمزارزها، سرمایه‌گذاران سازمانی به دلیل فقدان پروتکل‌های بیمه تمایلی به سرمایه‌گذاری و به خطر انداختن ثروت خود ندارند.

در بخش‌های پایانی نظرسنجی شرکت اورتاس آمده است که «مدیران شرکت‌های بیمه معتقد‌اند که به دلیل فقدان پروتکل‌های بیمه، روند توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین و بازار رمزارزها با موانع متعدد روبرو شده است. حدود ۵۵ درصد سرمایه‌گذاران سازمانی از هرگونه دخالت در بازار و شرکت در ابتکارات بلاک‌چینی خودداری می‌کنند زیرا نمی‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند».

نظر شما در رابطه با وضعیت سرمایه‌گذاران سازمانی و تمایل آن‌ها به انتقال ثروت به بازار رمزارزها چیست؟ آیا ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به صنعت رمزارزها باعث رونق و آغاز یک روند صعودی خواهد شد؟ 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.