سرمایه‌گذاری دانشگاه اموری آمریکا در صندوق بیت کوین گری اسکیل؛ ورود دانشگاه‌ها به بازار کریپتو؟

سرمایه‌گذاری دانشگاه اموری آمریکا در صندوق بیت کوین گری اسکیل؛ ورود دانشگاه‌ها به بازار کریپتو؟
خلاصه اخبار

بر اساس پرونده ارسال‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، دانشگاه تحقیقاتی خصوصی اموری واقع در شهر آتلانتا ایالت جورجیا نزدیک به ۲.۷ میلیون سهم از مینی تراست بیت کوین شرکت گری اسکیل با ارزشی بالغ بر ۱۵.۱ میلیون دلار را خریداری کرده است. به گزارش میهن بلاکچین، اگرچه صندوق‌های بازنشستگی در ویسکانسین …

بر اساس پرونده ارسال‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، دانشگاه تحقیقاتی خصوصی اموری واقع در شهر آتلانتا ایالت جورجیا نزدیک به 2.7 میلیون سهم از مینی تراست بیت کوین شرکت گری اسکیل با ارزشی بالغ بر 15.1 میلیون دلار را خریداری کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین، اگرچه صندوق‌های بازنشستگی در ویسکانسین و جرسی سیتی پیش از این از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF کریپتویی خبر داده بودند، اموری یکی از اولین موسسات آموزش عالی است که به سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال روی آورده است.

سرمایه‌گذاری دانشگاه اموری در مینی تراست بیت کوین گری اسکیل

مینی تراست بیت کوین گری اسکیل که در ماه جولای توسط کمیسیون بورس آمریکا تایید شد، نسخه کوچکتری از صندوق GBTC این شرکت است که امکان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را بدون هولد مستقیم آن برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. این صندوق نسبت به GBTC کارمزدهای کمتری دارد و با هدف تحمیل مالیات کمتر بر سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

در پرونده ارسال‌شده به SEC همچنین آمده که دانشگاه اموری 4312 سهم با ارزشی بالغ بر 768٬269 دلار از سهام صرافی ارز دیجیتال کوین بیس را خریداری کرده است. البته این پرونده سرمایه‌گذاری‌های دانشگاه اموری تا تاریخ 30 سپتامبر را نشان می‌دهد و ممکن است تا این زمان پورتفولیوی آنها تغییر کرده باشد.

سرمایه‌گذاری دانشگاه اموری در بیت کوین و بازار رمزارزها نمونه‌ای از گرایش روزافزون موسسات و شرکت‌های مختلف به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این همچنین گام رو به جلویی در جهت پذیرش گسترده‌تر بیت کوین در بازارهای سنتی تلقی می‌شود.

هنوز مدیران دانشگاه اموری در رابطه با دلیل سرمایه‌گذاری‌های خود اظهارنظر نکرده‌اند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *