سخنان و مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل مورد حمایت مجلس است

سخنان و مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل مورد حمایت مجلس است
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت مواضع اصولی آقای رئیس جمهور در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل و زیر سوال بردن ژست طلبکاری آمریکا در این سخنرانی مورد حمایت مجلس است.

احمد نادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن حمایت از سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجلس از مواضع اصولی آقای پزشکیان در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت می‌کند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: مواضع و صحبت‌های آقای رئیس جمهور چه در بحث زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا چه در محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه مواضعی اصولی و قابل حمایت است؟

وی افزود: مواضع اعلام شده توسط آقای پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین همان مواضع همیشگی و قطعی نظام جمهوری اسلامی است و ما از این مواضع رئیس جمهورمان به طور کامل حمایت می‌کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: همانطور که آقای رئیس جمهور در سخنرانی خود عنوان کرد ما هیچگاه نرفته‌ایم پشت مرزهای آمریکا پایگاه نظامی بزنیم و مردم آمریکا را تحریم کنیم بلکه دولتمردان آمریکا هستند که با وجود زیر سوال بردن امنیت منطقه و تحریم ملت ایران عنوان می‌کنند که ایران امنیت منطقه را به هم می‌زند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: ایران با تمدنی کهن و براساس حق طبیعی خود که حق حیات است بدون دخالت در امور کشوری به حیات و کار خود ادامه می‌دهد و این آمریکا است که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود در منطقه خلیج‌فارس حضور پیدا کرده و امنیت منطقه را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: پزشکیان به خوبی توانست این ژست طلبکاری دولتمردان آمریکا را در سخنرانی خود زیر سوال ببرد و این اقدام و موضع و صحبت‌های آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مورد حمایت ما در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در مقابل ایران از جنبش های آزادی بخش و مردمی حمایت کرده است که چهار نسل است قربانی جنایات و استعمارگری رژیم اسرائیل بوده اند، ما در کنار مردم کشورهای شما که در خیابان ها علیه اقدامات اسرائیل تظاهرات می کنند، ایستاده ایم و جنایت علیه بشریت را محکوم می کنیم.

رئیس جمهور گفت: جامعه جهانی باید فورا خشونت را متوقف کند و هرچه زودتر آتش بسی دائمی بر قرار گردد و وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان – پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشاند متوقف شود.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری و تلاش برای گسترش جنگ نمی‌تواند افسانه شکست ناپذیری خود را بازسازی کند طبیعی است که جنایات کور و تروریستی چند روز گذشته و تجاوز گسترده علیه لبنان که هزاران انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده است بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می گذارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *