سازمان ملل متحد: «از کنفرانس رمزارز کره‌ی شمالی فاصله بگیرید!»

سازمان ملل متحد: «از کنفرانس رمزارز کره‌ی شمالی فاصله بگیرید!»

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

هشدار نسبت به شرکت در کنفرانس رمزارز کره‌ی شمالی

بر اساس گزارش خبرگزاری روییترز در روز پانزدهم ژوئن، سازمان ملل متحد هشدار داده است که شرکت در کنفرانس رمزارزی کره‌ی شمالی که در تاریخ بیست و دوم الی بیست و نهم فوریه برگزار می‌شود، احتمالا موجب نقض تحریم‌های این سازمان خواهد شد. آن‌ها به شرکت کنندگان در کنفرانس رمزارز کره‌ی شمالی هشدار دادند:

سخنرانی‌های کنفرانس به‌طور آشکار بحث پیرامون استفاده از رمزارزها به‌منظور فرار از تحریم‌ها و پولشویی را شامل می‌شود. کارشناسان تحریم سازمان ملل متحد

هشدار سازمان ملل در پی دستگیری ویرجیل گریفیت(Virgil Griffith) مدیر بخش پروژه‌های اتریوم به اتهام نقض قانون اضطراری قدرت‌های اقتصادی بین‌المللی(International Emergency Economic Powers Act) منتشر شده است. وی در آوریل سال گذشته‌ی میلادی در نخستین کنفرانس بلاکچین و رمزارز کره‌ی شمالی شرکت کرده است. بر اساس گزارش روییترز بیش از ۸۰ سازمان در این رویداد شرکت کرده‌اند.

وب‌سایت کنفرانس اعلام کرده است که شهروندان تمامی کشور‌ها به استثنای کره جنوبی، ژاپن و اسرائیل مجاز به شرکت در کنفرانس هستند. همچنین اعلام شده است که (برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مشابه برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس) پاسپورت بازدید‌کنندگان ممهور نخواهد شد.

برگه‌ی ویزا را به‌طور جداگانه به شرکت‌کنندگان ارائه خواهیم کرد، بنابراین هیچ‌گونه شواهدی برای ورود به کشور کره‌ی شمالی وجود نخواهد داشت. حضور شما در کنفرانس هیچگاه از طرف ما افشاء نخواهد شد. وب‌سایت کنفرانس رمزارز کره‌ی شمالی

همچنین مطبوعات اجازه‌ی حضور در این کنفرانس را ندارند و مطالب عنوان شده در کنفرانس آزادانه منتشر نخواهد شد.

کارشناسان تحریم حضور در کنفرانس کره‌ی شمالی را توصیه نمی‌کنند

کره‌ی شمالی از سال ۲۰۰۶ به دلیل برنامه‌ی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک مورد تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار گرفته است. این تحریم‌ها کشور‌های جهان را از انجام «تراکنش‌های مالی، ارائه‌ی آموزش‌های فنی، ارائه‌ی مشاوره، ارائه‌ی خدمات و یا همکاری با کره‌ی شمالی» که ممکن است به منظور مقابله با تحریم‌ها و استفاده در برنامه‌ی موشکی این کشور مورد استفاده قرار گیرد، منع می‌کند.

ادعا شده است که «بحث پیرامون استفاده از رمزارزها برای مقابله با تحریم‌ها و پولشویی» به صورت نقض مستقیم تحریم‌های اشاره شده ارزیابی می‌شود.

ظهور رمزارزها به عنوان ابزار انجام مبادلات به‌طور آزاد، دولت‌های کشور‌هایی که تحت تحریم‌های مختلفی قرار دارند را به استفاده از این ابزار برای مقابله با تحریم‌ها تشویق کرده است. در همین راستا کشور ونزوئلا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا رمزارز پترو را ایجاد کرده است. بر اساس گزارش کوینیت، محمدرضا پور ابراهیمی اخیرا اعلام کرده است که استفاده از رمزارزها برای مقابله با تحریم‌ها به‌طور جدی در حال بررسی است.

آیا هشدار کارشناسان سازمان ملل موجب کاهش حضور فعالان حوزه‌ی رمزارزها در کنفرانس کره‌ی شمالی خواهد شد؟ نقش رمزارزها برای مقابله با تحریم‌ها و ایجاد آزادی برای انجام مبادلات جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.