ساخت ابزار سرب نشانه‌زن از سوی متخصصان ملی حفاری

ساخت ابزار سرب نشانه‌زن از سوی متخصصان ملی حفاری

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدرحیم ممبینی، سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری این شرکت گفت: این تجهیز از دو قسمت تشکیل شده که بدنه اصلی آن از فولاد آلیاژی بوده و در قسمت فوقانی آن رزوه استاندارد رشته حفاری است.

وی افزود: قسمت زیرین تجهیز، سرب است و از طریق تزریق سرب مذاب در حفره پایینی بدنه فولادی ساخته می‌شود.

سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این افزار پس از چند بار استفاده در عملیات مانده‌یابی غیر کارا شد و تعمیر و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

ممبینی گفت: برای نخستین‌بار در کارگاه این اداره سرب تجهیز معیوب تخلیه و با ساخت قالب مناسب، بیش از 10 مورد از این ابزار بازسازی و در چرخه عملیاتی به‌کارگیری شد.

وی افزود: پس از انجام موفقیت‌آمیز بازسازی این تجهیز، اقدام به طراحی و تهیه نقشه ساخت کردیم و بدنه اصلی فولادی آن در کارگاه تراشکاری و ساخت شرکت بومی‌سازی و پس از آن با قالب مناسب و تزریق سرب، ساخت تجهیز به‌طور کامل تولید داخل شد.

سرپرست اداره خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری شرکت ملی حفاری ایران در زمینه اهمیت کار و نقش این اداره در عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز اظهار کرد: خدمات لوازم و ابزارآلات حفاری یکی از ادارات حوزه معاونت در عملیات حفاری است که حدود 190 نفر نیروی انسانی متخصص و کارآزموده دارد. 

ممبینی با بیان اینکه این اداره هزاران ابزار و تجهیز فنی و تخصصی در اختیار دارد، گفت: وظیفه اصلی این بخش تامین، تعمیر و نگهداری همه ابزارآلات و تجهیزات رشته حفاری، ابزار کمکی، مانده‌یابی، تجهیزات کنترل فوران، بازرسی فنی از تجهیزات و… است.

وی افزود: این مجموعه شامل واحدهای تعمیرات برون و درون‌چاهی، مانده‌یابی، تعمیر و نگهداری لوله‌های حفاری، تراشکاری و ساخت، بازرسی فنی لوله‌ها و ابزارهای متفرقه حفاری و واحد خدمات پشتیبانی است.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”commodity”} /–>