زمان خرید خودرو رسیده است؟ کم‌درآمدها بیشترین تورم ماهانه را احساس کردند پیشنهاد داده‌ایم دولت نرخ ارز را تک نرخی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کند

زمان خرید خودرو رسیده است؟                    
                  
                    
                      کم‌درآمدها بیشترین تورم ماهانه را احساس کردند                    
                  
                    
                      پیشنهاد داده‌ایم دولت نرخ ارز را تک نرخی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کند
خلاصه اخبار

پس از حمله اسرائیل به ایران، بازار خودرو روند معکوسی را در پیش گرفت و پس از هفته‌ها اوج‌گیری در بسیاری از محصولات دچار ریزش شد. حال سوال بسیاری از شهروندان این است که آیا زمان خرید خودرو رسیده است یا خیر؟

به گزارش تجارت نیوز ،

با ورود خاورمیانه به مراحل جدیدی از تنش، بازارهای ایران، ازجمله بازار خودرو در شرایط پرابهام و سردرگمی قرار گرفته‌اند. چنانکه بسیاری از شهروندان این پرسش را دارند که آیا شرایط کنونی زمان مناسبی برای خرید خودرو است یا خیر؟ 

در یک کلام، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این شرایط، فرصت مناسبی برای خرید به وجود آورده است؛ ازجمله آنکه گروهی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که افزایش یک‌باره قیمت دلار می‌تواند به سرعت بر نرخ مبادله‌ای سایر بازارها تاثیر بگذارد.

 با این حال عموم مردم یا به دنبال خرید فوری هستند یا ترجیح می‌دهند تا روشن‌تر شدن وضعیت، دست نگه دارند.

بازار در انتظار افزایش قیمت

امیرحسن کاکایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، در پاسخ به اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودروست یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: مدت‌هاست که این بازار در رکود کامل به سر می‌برد و بعید است که قیمت‌ها بیش از این کاهش یابند. در حال حاضر، خریداران گزینه‌های متعددی برای انتخاب دارند و می‌توانند با احتیاط و دقت بیشتری اقدام به خرید کنند.

 او توضیح داد: برخی خودروسازان داخلی، خودروها را به صورت قسطی می‌فروشند که این موضوع به مشتریان این امکان را می‌دهد که با آرامش بیشتری تصمیم بگیرند. اما نکته‌ حائز اهمیت، افزایش تدریجی قیمت دلار است که هر روز در کانال جدیدی قرار دارد. این افزایش قیمت دلار می‌تواند به تدریج بر قیمت محصولات مختلف بازار خودرو تاثیر بگذارد.

فرصتی برای خرید 

 این کارشناس صنعت خودروسازی با اشاره به گذشتن از نیمه سال، توضیح داد: احتمال ادامه روند افزایشی قیمت خودرو وجود دارد و خوش‌بینانه‌ترین حالت هم این است که قیمت دلار در محدوده کنونی باقی بماند، اما به نظر می‌رسد با یک تاخیر زمانی، قیمت خودرو نیز افزایش یابد. بنابراین، تا میانه آبان می‌تواند زمان مناسبی برای خرید خودرو باشد.

 وی درباره شرایط خرید خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز اظهار کرد: در حال حاضر، مونتاژ خودروهای چینی به حدی رسیده که تقاضا نتوانسته با عرضه همخوانی داشته باشد. در نتیجه، قیمت بازار و قیمت رسمی این خودروها به هم نزدیک شده است. با توجه به افزایش قیمت دلار، افرادی هم که قصد خرید خودروهای خارجی را دارند باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند. زیرا با توجه به شرایط ارزی، افزایش قیمت محصولات وارداتی حتمی است.

او به شرایط بازار خودروهای داخلی هم اشاره و عنوان کرد: قیمت محصولات داخلی باید به طور میانگین حدود 30 درصد افزایش یابد، چراکه از ابتدای سال تاکنون قیمت رسمی آنها تغییر چندانی نداشته است.

 کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: بازار خودرو در حال حاضر ثبات ندارد و با توجه به نوسانات اخیر قیمت دلار، انتظار می‌رود که قیمت‌ها به تدریج بالا بروند. با این حال، باز هم باید تاکید کرد که این روزها فرصت مناسبی برای خرید خودرو فراهم شده است.

برای مطالعه بیشتر گزارش ریزش قیمت خودرو آغاز شد را در صفحه تجارت‌نیوز بخوانید. 

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *