ریپل با لابی‌گری به مصاف قانون‌گذاری می‌رود

ریپل با لابی‌گری به مصاف قانون‌گذاری می‌رود

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ریپل گروه لابی خود را تقویت می‌کند

با وجود بازار صعودی رمزارزها نبرد با قانون‌گذاران آمریکایی در طول چند ماه گذشته به یکی از فعالیت‌های اصلی شرکت ریپل تبدیل شده است. بر اساس گزارش کوینیت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) ریپل را به انتشار توکن‌های ایکس.آر.پی(XRP) بطور ثبت نشده متهم کرده و جدال ریپل و این آژانس دولتی تاکنون ادامه داشته است.

اما شرکت ریپل تسلیم قانون‌گذاران نشده و با تمام قدرت تلاش می‌کند تا نبرد با قانون‌گذاری را بطور پیروزمندانه به پایان برساند و در همین جهت ریپل در طول 3 ماه گذشته دو لابی‌گر را به استخدام خود درآورده و یک شرکت مشاوره‌ای را با استفاده از دستیاران سابق هیلاری کیلینتون(Hillary Clinton) و دونالد ترامپ(Donald J. Trump) راه‌اندازی کرده تا به توسعه‌ی استراتژی این شرکت در واشنگتن و مقابله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کمک کند. ریپل ماری جو وایت(Mary Jo White) رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را نیز به استخدام خود درآورده است.

شرکت ریپل تنها یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزی محسوب می‌شود که تلاش می‌کنند در تصمیم‌گیری قانون‌گذاران تاثیر بگذارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ابتدای سال 2021 میلادی تاکنون حداقل 65 قرارداد لابی‌گری در رابطه با رمزارزها، بلاکچین یا ارزهای دیجیتالی منعقد شده است که در مقایسه با کل قرارداد‌های سال 2019 میلادی(تنها 20 قرارداد) به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. شرکت‌های ریپل و صرافی کوین‌بیس(Coinbase) بزرگترین شرکت‌های طرف قرارداد لابی‌گران محسوب می‌شوند.

پریان بورینگ(Perianne Boring)؛ رئیس یک گروه لابی با نام اتاق تجارت دیجیتالی(Chamber of Digital Commerce) اخیراً خطاب به دیگر لابی‌گران صنعت رمزارزی، مدیران و دو نفر از قانون‌گذاران مجلس آمریکا که به عنوان قهرمان‌های این صنعت شناخته می‌شوند، اظهار داشت: «اگر ما سریعتر برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را شروع نکنیم، این صنعت را با خطر مواجه خواهیم کرد.»

آژانس‌های دولتی آمریکا از خلاء قانون‌گذاری سوء استفاده می‌کنند

ریپل در سال 2019 و پس از راه‌اندازی دفتر لابی‌گری در واشنگتن، به یکی از نخستین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزی تبدیل شد که برای پیشبرد اهداف خود به لابی‌گری روی آورده است. ریپل با موفقیت از انتشار اسناد مالی مدیرعامل این شرکت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار جلوگیری کرده و مقامات این آژانس ریپل را به راه‌انداختن جنگ صلیبی بر علیه خودشان متهم کرده‌اند.

استوارت آلدروتی(Stuart Alderoty)؛ مشاور عمومی شرکت ریپل اظهار داشت که در غیاب قوانین مشخص برای فعالیت در صنعت رمزارزها، دولت فدرال آمریکا سیاست‌های قانون‌گذاری را از طریق آژانس‌های دولتی اعمال می‌کند و این رویکرد برای سرمایه‌گذاران سردرگم کننده و مضر است.

پرونده‌ی حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر علیه شرکت ریپل به مشارکت دیگر فعالان صنعت رمزارزی در مقابله با قانون‌گذاران منجر شده است. جان ای دیتون(John E. Deaton)؛ حقوقدانی که در پرونده‌ی ریپل مشارکت داشته اظهار داشت: «صنعت رمزارزها باید بپذیرد که قوانین و مقررات برای فعالان این حوزه ضروی است و نه بی قانونی. زیرا هم‌اکنون شرایط به غرب وحشی شباهت دارد و سازمان‌های دولتی مختلف برای گسترش قلمرو خود برای قانون‌گذاری حوزه‌ی رمزارزها مبارزه می‌کنند.»

نظر شما نسبت به تلاش ریپل برای لابی کردن در میان قانون‌گذاران آمریکایی چیست؟ آیا لابی‌گران ریپل را از چنگال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نجات خواهند داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.