ریزش 5% برای اتریوم در راه است؟

ریزش 5% برای اتریوم در راه است؟
خلاصه اخبار

در این مقاله سناریو نزولی اتریوم و سطوح حمایت و مقاومت آن را بررسی میکنیم

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین پدیا، پس از تثبیت قیمت زیر 2000 دلار در سه فصل اول 2023 و ریزش آن تا زیر سطح 1600 دلار، اتریوم یک جهش عظیم را آغاز کرد. این باعث شد که قیمت بیش از 55٪ افزایش یابد که از ابتدای نوامبر آغاز شد و به بالاترین سطح نزدیک به 2400 دلار رسید. اعتقاد بر این بود که این جهش شروع یک روند صعودی جدید است که قصد دارد یک سقف قیمتی جدید بیش از 5000 دلار تشکیل دهد. با این حال، اصلاحاتی که به دنبال این روند صعودی انجام شد، امکان ارائه فرصت خرید در سطوح پایینتر را نشان میدهد.

**محتوای این مقاله توصیه مالی نمیباشد، قبل از هرگونه تصمیم گیری، بررسی های لازمه را انجام دهید**

افت اخیر نشان می دهد که قیمت در روزهای آینده بین 5 تا 6 درصد دیگر کاهش خواهد یافت. این روند نزولی است و به سمت حمایت پایین تر نزدیک به 2000 دلار می رود و فرصت ورود دیگری را برای معاملات لانگ ( خرید در سطوح پایین به انتظار رشد قیمت و فروش در سطوح بالا) ارائه می دهد. ابزار های بررسی معاملات نشان میدهند که بیشتر حجم معاملات مربوط به سطح 2053 دلار است. بازارها معمولاً به این نوع سطوح به شدت واکنش نشان می دهند. از این رو، انتظار میرود یک جهش قیمتی ایجاد شود.

eth

فروشندگان با اعمال فشار زیاد بر حرکت صعودی ، بسیار در تلاشند تا از خریداران پیشی بگیرند. این موج حرکتی اکنون در حال شکل دهی سلسله سقف ها و کف های یکی پایینتر از دیگری است که نشان دهنده قدرت رو به رشد فروشندگان با انباشته شدن فشار فروش است. همچنین، قیمت به زیر خط روند صعودی کاهش یافته است که در چند وقت اخیر به عنوان یک پشتیبان قوی عمل کرده بود. علاوه بر این، فروشندگان با تلاش خریداران برای بالا رفتن از این سطوح مقابله کرده و آن را خنثی کردند.

علاوه بر این، اندیکاتور RSI به طور مداوم در عبور از سطح متوسط ​​ناتوان بوده، که نشان می دهد ضعف در بین خریداران بوجود آمده است. این می تواند پیشرفت موج صعودی را که قبلاً سیگنال های نزولی منتشر میکرد، مختل کند. قیمت ETH سخت تلاش می کند تا از خط روند حیاتی بالاتر رود، اما اگز خریداران نتوانند این کار را انجام دهند، یک موج نزولی تازه ممکن است آن را به سمت سطوح حمایت پایین بیاورد.

با این حال، خریدران ممکن است به سرعت به سمت جذب نقدینگی این رمزارز باشند، اما اگر بتوانند در چند روز آینده از مقاومت بالایی عبور کنند، ممکن است سناریوی نزولی باطل شود. در چنین حالتی، هدف قیمت اتریوم برای سال 2023 می تواند فراتر از 2450 تا 2500 دلار باشد.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز